در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش عروسکی «پر» در سالن آمفی‌تئاتر کانون خوزستان

نمایش عروسکی «پر» در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز در حال اجرا است.

به گزارش تئاتر خوزستان، نمایش عروسکی «پر» به کارگردانی زهرا شوشتری و نویسندگی مریم فهیم پور، زهرا شوشتری و جمعی از مربیان فرهنگی استان خوزستان کاری از واحد هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه گروه سنی ب و ج را روانه صحنه نمایش کرد.

زهرا شوشتری کارگردان این اثر هنری، با تأکید بر ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست در میان کودکان و نوجوانان گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های که امروزه انسان‌ها در حوزه محیط‌زیست با آن روبه‌رو هستند، خطر انقراض گونه‌های کمیاب پرندگان در اثر شکار بی‌رویه است.

وی در ادامه گفت: نمایشنامه عروسکی «پر» با الهام از کتاب «انگشت جادویی» به نویسندگی رولد دال، نوشته شده است و سعی بر آن است، آگاهی کودکان و نوجوانان نسبت به موضوع تأثیر انقرض پرندگان در زندگی بشر و اهمیت بهداشت محیط‌زیست ارتقا داده شود.

در بخشی از نمایشنامه عروسکی «پر» آمده است: در سرزمین زیبایی مردی شکارچی به شکار پرنده‌ها مشغول بود، یک روز که به همراه پسرش تعدادی غاز شکار کرده بود، به خانه برگشت. فردای آن روز که از خواب بیدار شدند، متوجه می‌شوند که کوچک شده‌اند و به جای دست بال دارند و به جای آن‌ها غازها در خانه‌ی آن‌ها مشغول زندگی کردن هستند .

شایان ذکر است؛ این نمایش تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ برای علاقه‌مندان کودک و نوجوان در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره یک اهواز به روی صحنه خواهد بود.




نظرات کاربران