در حال بارگذاری ...

رونمایی از دومین کتاب الکترونیکی تئاتر استان خوزستان

در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان و در حالی که رویداد تقویمی جشنواره ی سی و چهارم، آخرین شب خود را پشت سر می گذاشت تا برگزیدگان خود را بشناسد یک اتفاق ماندگار و اقدام علمی در آن رونمایی و به مخاطبان هنر نمایش اهدا شد.

به گزارش تئاتر خوزستان محمد یاقوت پور رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و مدیر این طرح گفت: اولین کتاب دیجیتال نمایشنامه های خوزستان در اسفندماه ۱۳۹6 به همت مدیر دفتر پژوهش های انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و هنرمند پیشکسوت ابوالقاسم غلامحیدر گردآوری و توسط انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت رونمایی و در کل کشور منتشر شد.

یاقوت پور افزود: دومین کتاب الکترونیکی تئاتر خوزستان که بزرگترین دستاورد علمی و پژوهشی دو دوره انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و حاوی بیش از پانصد نمایشنامه از چهار دهه فعالیت چهار نسل از نویسندگان استان خوزستان از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۴۰۰ است اثری ارزشمند از نمایشنامه ها، پژوهش ها و زندگی نامه های هنرمندان استان خوزستان است که به همت ابوالقاسم غلامحیدرگرداوری شده و از سال های آغازین دوران دفاع مقدس تاکنون به رشته ی تحریر در آمده و طی برقراری ارتباط گسترده ی گردآورنده با یکایک این نویسندگان و یا خانواده ی ایشان جمع آوری، ساماندهی، ویرایش، بارگذاری و برنامه نویسی شده آنگاه در تیراژی مکفی به مرحله ی عرضه رسیده است.

ابوالقاسم غلامحیدر مدیر دفتر پژوهشهای انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و مولف این اثر ارزشمند نیز گفت: این کتاب الکترونیکی دو جلدی که طی پنج سال گذشته از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ گردآوری، ویرایش، بارگذاری، چاپ و عرضه گردیده در پرتوی حمایت هنرمند ارجمند جناب آقای محمد یاقوت پور ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به انجام رسیده و تنها اثر تولید شده در موضوع مکتوبات و پژوهش های تئاتری استان خوزستان در چهاردهه گذشته تا به امروز است که می تواند فتح بابی برای انجام فعالیت های مشابه در سال های پیش رو و در زمینه های دیگر هنر نمایش باشد.

غلامحیدر در ادامه افزود: دومین کتاب الکترونیکی تئاتر خوزستان پس از رونمایی، فی المجلس به هنرمندان و برگزیدگان حاضر در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان تقدیم گردید.

این اثر دو جلدی چهار نسل نمایشنامه نویسی خوزستان را در خود داشته و می تواند مرجعی مطمین برای پژوهش در زمینه ی سبک شناسی، پدیدار شناسی، بررسی و نقد تداتر خوزستان بوده و به عنوان مبنایی علمی و قابل ارجاع، مطمح نظر پژوهشگران آینده ی تئاتر خوزستان باشد و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان شاهد تولید بیشتری در این زمینه از هنرمندان این استان باشیم.




مطالب مرتبط

هم زمان با برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر 42

نمایشنامه نویس خوزستانی تقدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر را گرفت
هم زمان با برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر 42

نمایشنامه نویس خوزستانی تقدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر را گرفت

در آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزیدگان بخش «نمایشنامه نویسی» معرفی شدند و نمایشنامه نویس خوزستانی موفق به کسب رتبه تقدیر این بخش شد.

|

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

نظرات کاربران