5 اثر از خوزستان در میان آثار پذیرفتهشده بخش رقابت بزرگ صحنهای تئاتر فجر
۷۳ اثر پذیرفتهشده در بخش رقابت صحنهای چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر پس از بررسی ۵۸۴ متن دریافتی اعلام شد.
به گزارش تئاتر خوزستان، بر اساس آمار اعلامی دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، هیئت انتخاب پس از بررسی 584 متن دریافتی از بخش ارسال مستقیم صحنهای جشنواره، در نهایت 73 متن را انتخاب و برای آمادهسازی و بازبینی حضوری به دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی کردند که پنج نمایشنامه از گروه های نمایشی استان خوزستان در میان آثار تایید شده حضور دارند.
شهرام کرمی، حسین فداییحسین و اعظم بروجردی بازخوانی متون این دوره از جشنواره را به عهده داشتهاند.
پنج نمایشنامه استان خوزستان در بخش رقابت صحنه ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شرح زیر هستند:
«محفل قربانی سندباد» نوشته علی طاهریکیا به کارگردانی علی طاهریکیا از شوش
«ضریح دقایق نگاه تو» نوشته علیرضا داوری به کارگردانی ساسان شکوریان و غزل بویری از بهبهان
«وقتی که مُردم میآیم» نوشته مهدی آشوغ به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک
«خطی پشت خط نبرد» نوشته مصطفی بوعذار و سیدمحمد محمدی به کارگردانی معصومه عموری از اهواز
«جنوبیها» نوشته سیدفاصل فاضلی به کارگردانی سیدصادق فاضلی از اهواز
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، بهمن ماه 1401 به دبیری کوروش زارعی برگزار خواهد شد.
در پی موفقیت چشمگیر و درخشش هنرمندان تئاتر استان خوزستان در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیام تبریکی منتشر کرد.
مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شامگاه سه شنبه 11 بهمن ماه برگزار شد و هنرمندان تئاتر خوزستان درخشش چشمگیری در این دوره از جشنواره داشتند.
برگزیدگان بخش مسابقه رادیوتئاتر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مراسم افتتاحیه جشنواره اعلام شدند که دو جایزه در بخش کارگردانی و بازیگری مرد سهم تئاتر خوزستان شد.
امجد جلالی کارگردان نمایش «پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر» میگوید محدودیتهای زمانی برای بخش رادیوتئاتر جشنواره مانع از ارائه تمام و کمال مفهوم اثر به بیننده یا شنونده میشود. امیدوارم در ادوار بعدی جشنواره محدودیت مدت زمان اجرا حذف شود.
هاشم مهری کارگردان نمایش «ساتوردار» میگوید نگاه ویژه به ساختار بومی و آیینی در این نمایش باعث شده نهتنها مخاطب خوزستانی بلکه هر مخاطب ایرانی با این اثر نمایشی ارتباط و قرابتی احساس کند.