در حال بارگذاری ...
توسط کانون بسیج هنرمندان و موسسه قاب در نگاه فیروزه

اجرای مایش مذهبی «ونات» با محوریت محرم و اربعین حسینی در اهواز

نمایش مذهبی «ونات» در دهه دوم محرم در تالار آفتاب و حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار(ع) اهواز به اجرای عمومی در آمد.

به گزارش تئاتر خوزستان نمایش «ونات» به نویسندگی علی محمود و کارگردانی علی ارجمندنیا(بنی طرفی) کاری از موسسه سینمایی قاب در نگاه فیروزه و کانون بسیج هنرمندان در دهه دوم محرم طی روزهای پنج شنبه 20 مردادماه 1401 در تالار آفتاب اهواز و جمعه 21 مردادماه 1401 در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار(ع) اهواز اجرا شد.

این نمایش که نام قبلی آن صرخات الجراح بود روایتی است از برگشت اسرای کربلا امام سجاد و امام محمدباقر به همراه حضرت زینب، سکینه، رمله، لیلا و رباب علیهم السلام به سمت قبور شهدای کربلا که با استقبال بی نظیر عاشقان اهل بیت(ع) همراه شد.

در این نمایش سیدفاخر موسوی، سجاد حافظی، محمد فرخ پور، مهدی سگوری، نوال سیاحی، ثریا منابی، سیده فرشته شرفی، مریم عزیزیان، الهه نیسی، مائده عچرش، صفیه چلداوی، شهلا منصوری و فاطمه سلامت به عنوان بازیگر حضور داشتند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان اهواز و کارگردان این نمایش معتقد است که باید به این موضوعات و مسائلی که برای مردم ارزشمند است بیشتر پرداخت تا این کارهای هنری اسنادی برای آیندگان ما نیز باشد.

ارجمندنیا(بنی طرفی) گفت: ما باید یکسری رویدادهای تاریخی و مذهبی که اتفاق افتاده را طبق سندها و منابع متقن و مستند با یک نگاه هنری و دیدگاه خاص به مخاطبان ارائه دهیم تا این سندها نیز باقی بماند و این ایام تاریخی هم در قالب تئاتر پیش چشم مخاطبان ورق بخورد.

وی با بیان اینکه این نمایش از سال ۹۴ در محرم و اربعین حسینی در اهواز و پایانه مرزی چذابه در بیش از ۱۰ اجرا به اجرای عموم زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در می آمد، متاسفانه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بعلت شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها این نمایش اجرا نشد و اینک بعد از دو سال این نمایش زیبا کار خود را مجددا آغاز نمود.

مدیر موسسه قاب در نگاه فیروزه افزود که امسال از ۱ الی ۲۹ صفر بصورت کاروانی این نمایش در کربلای مقدس، شلمچه، چذابه و مشهدمقدس اجراهای متعددی خواهد داشت.

سایر عوامل نمایش «ونات» عبارتند از: توفیق والی پورالساری (روضه خوان)، نوال سیاحی(دستیارکارگردان)، سیده سعیده شرفی (منشی صحنه)، سمیه سلامت وکوثر سلامت (طراحی صحنه)، امیر سواعدی و محمد امین مرمضی (نورپردازی)، فرهاد اخزری، علیرضا فریسات، اسماء چلداوی، خاطره نیل ساز (مستندسازی)، علی جعفری، الهه نبهانی، رسول بالدی، فاطمه نیل ساز (دستارصحنه)، محمد حیدری و امین فتحی (مداحان) و سعید زهیری (مجری).

نمایش مذهبی «ونات» به همت کانون بسیج هنرمندان ناحیه امام حسین(ع) اهواز با همکاری موسسه سینمایی قاب در نگاه فیروزه، سازمان بسیج هنرمندان خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مدیریت آستان مقدس حضرت علی بن مهزیار اهوازی(ع) در تالار آفتاب و حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار(ع) به اجرای عمومی در آمد.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران