در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه چهاردهمین دوره

فراخوان همایش ملی «شبیه خوانی و آئین های نمایشی محرم» خوزستان منتشر شد

چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آئین های نمایشی محرم استان خوزستان در سه بخش نقالی، پرده خوانی و شبیه خوانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، فراخوان چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آیین‌های نمایشی محرم استان خوزستان برای برگزاری در سه بخش نقالی، پرده خوانی و شبیه خوانی از 7 تا 11 شهریورماه 1401 در شهرستان شوشتر منتشر شد.

در متن این فراخوان آمده است:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون شبیه خوانی و نمایش‌های آئینی سنتی استان خوزستان با مشارکت درگاه تخصصی هنرهای نمایشی ایران (ایران تئاتر)، چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آئین های نمایشی محرم و صفر ویژه شهادت حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا را در شهریورماه 1401 در شهرستان شوشتر استان خوزستان برگزار می‌نمایند.

اهداف همایش:

حمایت از هنرمندان شبیه خوانی و نمایش های ایرانی، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار آئینی مذهبی و بسترسازی در جهت رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی شبیه‌خوانی با ایجاد وفاق و همدلی و با اولویت پرداختن به موضوعات، رشادت‌ها و فداکاری‌های امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا.

بخش‌های همایش:

1) نقالی

2) پرده خوانی

3) شبیه خوانی

شرایط شرکت در همایش:

آثار متقاضی شرکت در همایش باید بر اساس نسخ معتبر تولید شده باشند و شیوه اجرایی مبتنی بر اصول و فنون خاص انواع نمایش های یاد شده در بخش های سه گانه باشد.

متقاضیان شرکت در تمام بخش های همایش بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری از «درگاه تئاتر خوزستان» به نشانی https://khoozestan.theater.ir/ فایل word طرح نمایشی خود را به همراه کد رهگیری و فیلم اثر به شماره همراه 09166132545 در تلگرام ارسال کنند.

ارائه مجوز کتبی نویسنده برای متقاضیان بخش های نقالی و پرده خوانی الزامی ست.

گاهشمار همایش:

شروع فرآیند ثبت تقاضا: 7 مردادماه 1401

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار: 20 مردادماه 1401

اعلام نتایج بازبینی:  23 مردادماه 1401

برگزاری همایش: 7 الی 11 شهریورماه 1401

آدرس دبیرخانه همایش:

خوزستان، شوشتر، کمیته سوخت، میدان غدیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر

تلفن: 06136220884

نمابر: 06136225000

همراه دبیر همایش: 09166132545

 

نسخه PDF فراخوان «چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آئین های نمایشی محرم استان خوزستان» در بخش ضمائم خبر قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»
انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»

فراخوان اولین سوگواره استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج» برای برگزاری در ماه مبارک رمضان در استان خوزستان منتشر شد.

|

نظرات کاربران