در حال بارگذاری ...
با استقبال بسیار خوب مردم برگزار شد

شادپیمایی و جشن «روز جهانی تئاتر» و «روز ملی هنرهای نمایشی» در بهبهان

شادپیمایی و جشن بزرگداشت «روز جهانی تئاتر» و «روز ملی هنرهای نمایشی» با حضور مسئولین و هنرمندان تئاتر و استقبال بسیار خوب مردم در پارک هنرمندان بهبهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، مراسم شادپیمایی و جشن بزرگداشت «روز جهانی تئاتر» و «روز ملی هنرهای نمایشی» توسط انجمن هنرهای نمایشی بهبهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان، آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو و آموزشگاه هنرهای نمایشی سیب با حضور مسئولین شهرستان و هنرمندان تئاتر بهبهان و با استقبال بسیار خوب مخاطبان بهبهانی روز سه شنبه 9 فروردین ماه 1401 ساعت 20 در پارک هنرمندان بهبهان برگزار شد.

این مراسم با شادپیمایی هنرمندان تئاتر و عروسک‌های نمایشی از کنار آب نما و نماد خنده و گریه تئاتر پارک هنرمندان آغاز و در طی مسیر چهار قطعه کوتاه نمایشی شاد و آیینی سنتی توسط هنرمندان گروه‌های نمایشی در مسیر شادپیمایی اجرا شد.

در ادامه و پس از اجرای شادپیمایی،مراسم جشن «روز جهانی تئاتر» و «روز ملی هنرهای نمایشی» در آمفی تئاتر روباز پارک هنرمندان بهبهان آغاز شد.

در ابتدای مراسم اشکان لدنی بازیگر و کارگردان تئاتر بهبهان و مجری مراسم جشن ضمن خیرمقدم به مخاطبان و مسئولین شهری،هدف از برگزاری این مراسم که هر ساله در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود را ایجاد شور و نشاط و شادی در میان مخاطبان و آغاز اجراهای نمایشی پس از دوران کرونا عنوان کرد.

در ادامه مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ضمن خیرمقدم به حاضرین از هنرمندان برگزار کننده این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

شجاعی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر،فرمانداری،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و پالایشگاه خلیج فارس بهبهان اظهار کرد:پارک هنرمندان بهبهان این ظرفیت را دارد که بخش‌های هنری آن گسترش یابد و در این پارک می‌توان پلاتوی نمایشی،گالری نمایشگاهی،پاتوق کتاب و کلاس‌های اموزشی را ایجاد کرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان بهبهان در این زمینه با افتخار هرگونه همکاری را با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان انجام خواهند داد.

در ادامه توسط مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان با اهداء لوح سپاس و هدایای فرهنگی از یوسف زمانی اصل فرماندار بهبهان،ایرج شریف پور شهردار بهبهان،فریدون قنواتی رئیس شورای اسلامی شهر،محمد طلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز خلیج فارس بهبهان به پاس حمایت‌های مختلف از هنر نمایش در شهرستان بهبهان تقدیر و تجلیل شد.

در بخش بعدی مراسم پیام روز جهانی تئاتر که توسط پیتر سلرز نوشته شده بود توسط یاسین پارسامنش بازیگر و کارگردان تئاتر بهبهان قرائت شد و در ادامه سه قطعه موسیقی خاطره انگیز توسط عبداله تجلی آهنگساز تئاتر بهبهان برای حضار خوانده شد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت اله تجلی نویسنده و کارگردان تئاتر بهبهان سخنانی در خصوص تاریخ تئاتر در شهرستان بهبهان برای حضار قرائت کرد و در ادامه حسین قنوات امانی نویسنده و کارگردان و بازیگر تئاتر بهبهان پیام روز ملی هنرهای نمایشی که توسط رضا بابک نوشته شده بود را در پارک هنرمندان بهبهان قرائت کرد.

در ادامه قطعه موسیقی محلی سنتی «نون شیرین» همراه با اجرای هنرمندان موسیقی و نمایش گروه به بانو اجرا شد و سپس اشکان لدنی پیام کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی که به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی منتشر شده بود را قرائت کرد.

در پایان نمایش آیینی سنتی «سنو» به نویسندگی اشکان لدنی و یاسین پارسامنش و کارگردانی یاسین پارسامنش که با حضور بازیگران هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی سیب تولید شده است برای مخاطبان اجرا شد.

مراسم جشن «روز جهانی تئاتر» اولین بار در سال ۱۳۸۰ به همت ساسان شکوریان در شهرستان بهبهان برگزار گردید و این مراسم که قدیمی‌ترین جشن روز جهانی تئاتر در ایران است هر ساله و بدون وقفه توسط ایشان در چنین روزی در شهرستان بهبهان برگزار می‌گردد و از سال ۱۳۹۶ با اعلام تقارن «روز ملی هنرهای نمایشی» و «روز جهانی تئاتر» این مراسم با شکوه خاصی در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود.

شهرستان بهبهان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان «شهر خلاق هنرهای نمایشی» معرفی شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران