در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی:

حفظ تئاتر در سبد فرهنگی خانواده ها از اهم برنامه ریزی های پساکرونایی

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت روز روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی برای هنرمندان تئاتر خوزستان منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

تئاتر در اساسی‌ترین وجه خود درباره‌ تحول است. بازیگر توسط نقش متحول می‌شود. شخصیت با صحنه تحول می‌یابد و تماشاچیان از تجربه تماشای تئاتر متحول می‌شوند. لذا در تئاتر اطمینان پیدا می‌کنیم که تحول امکان‌پذیر است. پس لازم است که در راستای تحول در برنامه ریزی رویدادهای تئاتری نیز گام برداریم و همانگونه که رویدادی فاخر و آموزش محور همچون رپرتوار تئاتر خوزستان جان با نگاه گریز از جشنواره های مرسوم رقابتی و صرفا در حمایت از تولید آثار فاخر و توجه به اجرای عموم تدوین شد دیگر جشنواره های تئاتری نیز آسیب شناسی و به روز آفرینی شوند.

تئاتر روی صحنه اتفاق نمی‌افتد، بلکه در ذهن تماشاچی به وقوع می‌پیوندد. تئاتر خوب با ترغیب تماشاچیان به ساختن دنیایی در اطراف آن‌چه روی صحنه اتفاق می‌افتد به کمک تخیل‌شان، آن‌ها را به شرکت خلاقانه در نمایش دعوت می‌کند. تئاتر به تماشاچیان امکان می‌دهد به جای دریافت‌کنندگان منفعل، خالقانی فعال باشند و به همین دلیل است که بایستی تئاتر مورد توجه و حمایت ویژه تر مسئولین قرار گیرد برای آشتی پذیری مجدد هنرمندان صحنه های تئاتری با مخاطبان خود.

پس ماجراجویی در قلمروهای ناشناخته تئاتری و اشتیاق یافتن رویکردهای تازه در اجرا، ارائه‌ راهکارهای جایگزین در نحوه سیاست گذاری جشنواره ها و پیگیری نوآوری حتی در نحوه تولید آثار نمایشی و شیوه تبلیغات تئاتری و نحوه اجرای عمومی تئاتر در واقع باید تلاش ما باشد برای بازیابی قدرت و تاثیر گذاری تئاتر در این روزگار تاخت و تاز فضاها و برنامه های مجازی.

لذا ضمن پاسداشت و تبریک روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر به هنرمندان تئاتر کشور و بالاخص هنرمندان تئاتر خوزستان، آرزومندانه امیدواریم که تئاتر این کهن هنر همواره پیشرو بتواند در روزهای فارغ از کرونایی پیش رو جایگاه و نقش سرنوشت ساز خود را در بطن فرهنگ جامعه باز آفرینی کند و مجددا شاهد حضور حداکثری تماشاگران باشد انشاالله.

 

 

به گزارش تئاتر خوزستان هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید به مناسبت این روز جشن هایی در سراسر کشور برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران