در حال بارگذاری ...
قائم مقام دبیر چهاردهمین دوره:

رشد تئاتر کودک و نوجوان هدف جشنواره تئاتر مهر دزفول

سروش مداح قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول روند برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول را تشریح کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان سروش مداح قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول رویکرد سنجیده‌ای برای شناسایی و معرفی آثار برتر کودک و نوجوان و قدردانی از هنرمندان این عرصه است که با دانش، هنر و نوآفرینی‌های خود دنیای پرتلاطم هنر امروز را به سویی روشن‌تر و امن‌تر می‌برند. افرادی که با کنکاش و شناخت بیشتر جهان هستی و لطافت آن در زمینه‌های فرهنگی و هنری حرکتی شایسته را برای مردمان خود و به ویژه کودکان و نوجوانان محقق می‌سازند.

وی افزود:این جشنواره که بنیان آن ابتدا به صورت همایش نهاده شد و پس از پشت سر گذاشتن ۵ دوره موفق همایش،اکنون با برگزاری ۱۴ دوره جشنواره به عنوان یکی از با سابقه‌ترین فستیوال‌های کودک و نوجوان کشور،در دو دهه اخیر برگزاری مستمر و موفقیت‌آمیزی در مجموع ۱۹ دوره را پشت سر نهاده است.

مداح افزود:نهال نوپای جشنواره طی این سال‌‌ها با تلاش روسا،مدیران،مسئولان و عوامل فرهنگی،هنری و اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،انجمن هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان که تشکیل دهنده ستاد برگزاری جشنواره بوده با همراهی دیگر ادارات شهری،استانی و کشوری در همه ادوار،به درختی ریشه‌دار،رشید و پر ثمر تبدیل شده است.

قائم مقام دبیر جشنواره اظهار کرد:با توجه به اینکه برای به ثمر رسیدن هدف والای این جشنواره یعنی رشد و تعالی فرهنگ و هنر به ویژه در زمینه تئاتر کودک و نوجوان،تلاش‌های فراوانی صورت گرفته،امیدواریم قطار هنری در حال حرکت جشنواره،با ظرفیت فوق عالی از دانش،پشتکار،تجربه،خلاقیت،هنر و خودباوری هنرمندان که موتور محرکه ارزشمندی برای شتاب بخشیدن به پیشرفت‌های هنری و توسعه فرهنگی در کشور محسوب می‌شود با حمایت هنرمندان و مسئولین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول افزود:دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول همواره فعال بوده و از پنج دوره ابتدایی همایش و چهارده دوره برگزاری جشنواره تاکنون آماده همکاری،هماهنگی و هرگونه مکاتبات و خدمات به علاقه مندان و هنرمندان شرکت کننده است.

وی اظهار کرد:بایگانی دبیرخانه جشنواره با تمامی پروند‌های شرکت کننده در هر دوره،بایگانی عکس‌ها،فیلم‌ها،خبرها،بولتن،فراخوان،آیین نامه‌های برگزاری،آیین نامه‌های اجرایی،چارت ستاد،مستندات متعدد چاپی و دیجیتال،گزارش‌های خبری نوشتاری و تصویری که پی در پی در این خصوص منتشر شده‌اند،به عنوان بانک اطلاعاتی ارزشمندی است؛ که پایشگری و نمودار توسعه،صعود رو به رشد جشنواره را نشان داده و خبر از آن دارد که با افتخار این جشنواره را می‌توان یکی از جشنواره‌های معتبر و برتر تئاتر کودک و نوجوان کشور نامید.

سروش مداح قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در پایان گفت:امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس در سراسر جهان جهت حمایت از کادر پزشکی و پرستاران و قطع زنجیره کرونا و حمایت از پویش «من واکسن می‌زنم» چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با شعار «کودک،دوستی،بازی و نشاط» در دو بخش نمایشنامه نویسی و مقاله و پژوهش در حال برگزاری است که به لطف خدا با وجود شرایط کرونایی تعداد ۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال رسیده که شامل ۳۲ نمایشنامه و ۱۴ مقاله پژوهشی که تمامی آثار در کتاب دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان منتشر خواهند شد و آثار برگزیده که توسط داوران انتخاب می‌شوند از سوی ستاد جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و انجمن هنرهای نمایشی به صورت کتاب چاپ خواهند شد.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری علیرضا چرخابی در دو بخش «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» در بهمن ماه ۱۴۰۰ در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران