در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین، هنرمندان و کودکان و نوجوانان برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول

آئین رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به همراه رونمایی از دو مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان در شهرستان دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، آئین افتتاحیه و رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور علیرضا فرهمند پور فرمانداری ویژه دزفول، سیدحسن عیسی زاده شهردار دزفول، حجت الاسلام همت پور رئیس کانون های مساجد خوزستان، علیرضا چرخابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و جمع زیادی از هنرمندان و کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه 6 بهمن ماه 1400 ساعت 16 در بوستان خانواده شهرستان دزفول برگزار شد.

در آغاز این مراسم علیرضا چرخابی دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: با توجه به‌ شرایط موجود، می توانستیم این جشنواره را به صورت آنلاین در فضای مجازی اجرا کنیم اما برخود واجب دانستیم که آن را به صورت حضوری و مجازی برای عموم مردم و هنرمندان و کودکان برگزار کنیم. همچنین از تمامی دست اندرکاران و زحمتکشان چهاردهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان مهر دزفول تشکر می کنم.

در ادامه مراسم سیدحسن عیسی زاده شهردار دزفول گفت: خوشحالیم که در جمع کودکان هستیم و امیدواریم فارغ از دغدغه‌ها و مشکلات بتوانیم فضایی مهیا سازیم تا آنچه حق کودکانمان است که شامل رفاه، سلامت، شادی و آموزش است دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حمایت شهرداری از این رویداد مهم افزود:  ما در شهرداری دزفول با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را از این برنامه ها داریم.

عیسی زاده در پایان گفت: امیدواریم همه با هم، دست به دست هم دهیم تا یک شهر زیبا و آرام را به دست بیاورید و از تمامی کسانی که دغدغه آنها کودکان هستند قدردانی می کنم.

مراسم با اجرای موسیقی کودکان توسط هنرجویان آموزشگاه موسیقی دستان و اجرای یک آیتم نمایشی ادامه پیدا کرد.

 در ادامه علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول خطاب به حاضرین در مراسم گفت: خوشحالم که در جمع شما کودکان و نوجوانان عزیز و پیشکسوتان هستم.

وی ادامه داد: امیدواریم از این ظرفیت ها که در شهرستان دزفول داریم استفاده کنیم و البته تئاتر کودک هم از جمله برنامه‌هایی است که در حال برگزاری است و ما هم همیشه حامی هنرمندان و جامعه‌ی هنری به خصوص تئاتر هستیم تا شکوفایی آن را ببینیم.

در ادامه این مراسم از نادر سعادتی فرد ریاست پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، دکتر عبدالحسین بیژن زاده متخصص کودکان و اطفال، فرهاد جاموسی حامی هنرمندان و حمید صادق جولا تقدیر و تجلیل شد.

در بخش بعدی این مراسم از دو کتاب نمایش نامه شامل کتاب «ماهک دختر دریا» مجموعه نمایش‌نامه های عروسکی کودک و نوجوان به نویسندگی راضیه مقدم و کتاب «نامه‌های مهر تئاتر» گردآورنده نادر سعادتی فرد که شامل پنج نمایشنامه برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان مهر دزفول رونمایی شد.

نادر سعادتی فرد درخصوص انتشار مجموعه ۵ نمایشنامه برتر سیزدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: این کتاب شامل پنج اثر برتر سیزدهمین جشنواره کودک و نوجوان دزفول در سال ۱۳۹۹ است که گردآوری شده است و مقام اول تا پنجم و تقدیری ها در این کتاب آمده است.

در پایان مراسم از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول  با طراحی علی منصوری رونمایی و توسط هنرمندان امضاء شد.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری علیرضا چرخابی بهمن ماه 1400 در دو بخش «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران