در حال بارگذاری ...
توسط ستاد چهاردهمین دوره جشنواره

کارگاه آموزشی تئاتر کودک و نوجوان در دزفول برگزار شد

اولین کارگاه آموزشی تئاتر کودک و نوجوان توسط ستاد چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، کارگاه آموزشی تئاتر کودک و نوجوان توسط ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر در شهرستان دزفول روز جمعه 1 بهمن ماه 1400 ساعت 16 برای علاقه مندان و هنرمندان تئاتر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که به مناسبت برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توسط علیرضا چرخابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاترکودک و نوجوان مهر دزفول،سروش مداح رئیس انجمن هنرهای نمایشی و قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار شد،ساسان ریاحی پور کارشناس کارگردانی با شیوه گفتگو و سوال و پرسش توانست سرفصل‌های آموزشی خود شامل تاریخچه مختصری از کارگردانی،تعریف کارگردان،تقسیم وظایف یک کارگردان،روند و اجرای یک پروژه نمایشی،نگرش کارگردان به جامعه،چگونگی انتخاب یک نمایش نامه،تعریف دورخوانی در نمایشنامه خوانی و توضیح آن،تحلیل و روند یک متن نمایشی برای قابلیت اجرایی شدن و... را تدریس کند.

در ادامه این کارگاه آموزشی اجرای سه آیتم کوتاه نمایشی توسط دو نفر از هنرمندان تئاتر با هدایت ساسان ریاحی پور جهت توضیح و تفسیر محتوای ذهنی خود به هنر جویان کارگاه ارائه شد.

در پایان سروش مداح رئیس انجمن هنرهای نمایشی و قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول بیان کرد:افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در روز ۶ بهمن ماه در پارک خانواده برگزار خواهد شد و از تمامی عزیزان و علاقه مندان با رعایت پروتکال‌های بهداشتی دعوت می‌کنم تشریف بیارید و ما را در این امر مهم یاری دهید.

کارگاه آموزشی تئاتر کودک و نوجوان به صورت همزمان از صفحه اینستاگرام تئاتر دزفول به نشانیdezful_theater  پخش شد.

چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری علیرضا چرخابی در دو بخش اصلی «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» با شعار «کودک،دوستی،بازی و نشاط» بهمن ماه ۱۴۰۰ در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند
طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند

مهدی درویش، سیدعزیز آرین و سعید گل گل به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول معرفی شدند.

|

نظرات کاربران