در حال بارگذاری ...
فرهاد قائمیان تاکید کرد:

لزوم حمایت مسئولان از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ

فرهاد قائمیان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ پس از جشنواره تئاتر فجر، با سابقه‌ترین جشنواره‌ای است که در کشور برگزار می شود، گفت: پس از صحبت‌هایی که با تعدادی از مسئولان داشتیم، به توافق رسیدیم تا بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش تئاتر خوزستان، فرهاد قائمیاندر آئین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک که روز سه شنبه 23 آذرماه 1400 در سالن اصلی تالار خورشید اندیمشک برگزار شد،با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشورمان را مدیون شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان هستیم اظهار کرد: حادثه چهارم آذر اندیمشک در میان اتفاقات و رویدادهای دوران دفاع مقدس بسیار مظلوم واقع شده است.

فرهاد قائمیان افزود: برای معرفی این مظلومیت همه مسئولان کشور و استان خوزستان و ما هنرمندان وظیفه داریم تلاش کنیم این روز را جهانی کنیم و حمایت لازم را از این جشنواره داشته باشیم.

داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با اشاره به اینکه این جشنواره پس از جشنواره تئاتر فجر، به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره‌ای محسوب می‌شود که در کشور پابرجا است افزود: پس از صحبت‌هایی که با تعدادی از مسئولان داشتیم، به توافق رسیدیم تا بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود تا بتوانیم حادثه چهارم آذر را جهانی کنیم.

قائمیان با بیان اینکه توافق شده تا مسابقه نمایشنامه‌نویسی از ایده تا اجرا از سال آینده برگزار شود، تصریح کرد: طی این چند روز حضور در جشنواره و پس از گفت و گوهای زیادی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سال آینده مسابقه نمایشنامه نویسی از ایده تا اجرا به عنوان یک بخش مهم به جشنواره لاله های سرخ اضافه شود و این ضرورت به طور ویژه احساس می شود که در این جشنواره و مسابقه نمایشنامه نویسی به مسئله حادثه چهارم آذر توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه نام اندیمشک مقدس است و باید تلاش کنیم تا جهانی شود عنوان کرد: انتظار می‌رود در دوره‌های بعدی جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، شاهد نمایش‌های بیشتری در ارتباط با اهداف آن و به طور خاص حادثه 4 آذر داشته باشیم تا حادثه چهارم آذر را برای مخاطبان به خوبی معرفی و ابعاد آن نمایش داده شود.

فرهاد قائمیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعد از دو سال تعطیلی های سالن های نمایش به خاطر بیماری کرونا، هم اکنون با عشق، پشتکار، تلاش و همت شما هنرمندان تئاتر، مجدداً تالارهای نمایشی بازگشایی شدند و این جای بسی خوشحالی دارد.

داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک بیان کرد: ما به عنوان داوران این جشنواره، تمامی هشت نمایش‌ حاضر در جشنواره را دیدیم و در رابطه با این آثار گفت‌وگو داشتیم. هنرمندان باید برای بیان موضوعات با خلاقیت عمل کنند و از کارهای اضافی و شلوغی های بی مورد پرهیز کنند زیرا این به آینده کاری نمایش ها ضربه خواهد زد و همچنین هنرمندان باید برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی و علمی را از مسئولان مطالبه کنند.

فرهاد قائمیان با توجه به برگزاری این دوره از جشنواره گفت: جا دارد از تلاش های ویژه مهندس پیمان جهانگیری فرماندار محترم اندیمشک که برای برگزاری این جشنواره واقعاً تلاش و حمایت کردند و همچنین علی بازگیر دبیر جشنواره که برای ششمین سال متوالی مسئولیت دبیری این جشنواره را دارند و هنرمندان تئاتر و ستاد برگزاری جشنواره تقدیر و تشکر داشته باشم.

 

بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک به دبیری علی بازگیر از 20 تا 23 آذرماه 1400 در شهرستان اندیمشک استان خوزستان برگزار شد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران