در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک باید به یک رویداد بین المللی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر ظرفیت جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک برای میزبانی هنرمندان سایر کشورها افزود: این جشنواره باید به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل شود و برای تحقق این مهم نیازمند همدلی و تلاش جمعی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ که سه شنبه ٢٣ آذرماه ١٤٠٠ در سالن اصلی تالار خورشید اندیمشک برگزار شد گفت: جشنواره تئاتر خوزستان، جشنواره تئاتر بین‌المللی عربی و جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ سه رویداد مهمی بودند که در آذر امسال در خوزستان برگزار شدند.

وی افزود: شهرستان اندیمشک ورود به معراج شهدای خوزستان بوده و منشور هزاررنگی از ارزش های اسلامی است که دوکوهه این دیار، نماد ایثار و فداکاری فرزندان فداکار این مرز و بوم به شمار می‌رود.

جوروند با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و نقش جشنواره لاله‌های سرخ در این زمینه بیان کرد: در یک دوره‌ای این جشنواره قوی، تعطیل شد اما از سال های اخیر جشنواره فاخر لاله‌های سرخ پویا بوده و با نگاه ویژه و مثبت در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: این رویداد مهم هنری نیازمند حمایت و توجه همیشگی است چنانچه همواره باید نگاه خردورزانه به حوزه تئاتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در تئاتر یک ارتباط قوی بین مخاطب و هنرمند وجود دارد که نشان دهنده تاثیرگذاری این هنر است.

جوروند با تاکید بر ظرفیت این جشنواره برای میزبانی هنرمندان سایر کشورها افزود: این جشنواره باید به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل شود و برای تحقق این مهم نیازمند همدلی و تلاش جمعی هستیم.

 

بیست و هفتیمن جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک به دبیری علی بازگیر از 20 تا 23 آذرماه 1400 در شهرستان اندیمشک استان خوزستان برگزار شد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

نظرات کاربران