در حال بارگذاری ...
داور جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ:

مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع رویداد چهارم آذر برگزار شود

برهانی‌مرند با بیان اینکه متاسفانه در جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ انتظار داشتیم شاهد نمایشنامه‌هایی باشیم که به صورت مشخص به حادثه چهارم آذر بپردازند ولی اینگونه نبود گفت: پیشنهاد می‌شود مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع رویداد چهارم آذر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، نادر برهانی‌مرند داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک اظهار کرد: مایه مسرت و خوشحالی است که با توجه به‌ شرایط کرونایی پس از حدود ۲ سال، رویدادهای تئاتری برگزار می‌شوند و شور و حال دوباره به صحنه‌ها برمی‌گردد و تئاتر جان می‌گیرد.

داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با بیان اینکه این جشنواره به دلیل حادثه بمباران هوایی این شهر در چهارم آذر سال ۱۳۶۵ از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است افزود: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ نسبت به دیگر جشنواره‌ها متفاوت است.

 وی اذعان کرد: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ پس از جشنواره تئاتر فجر، تنها جشنواره‌ای است که علی‌رغم همه سختی‌ها به ویژه مسئله بودجه که راه برگزاری و شکوهمندی هر رویدادی را بسته، همچنان برگزار می‌شود و جای قدردانی دارد و امیدوار هستیم این روند ادامه پیدا کند.

 برهانی‌مرند با اشاره به اینکه جشنواره‌ای که توانسته به این میزان پایداری کند، باید هر سال باشکوه‌تر و با اتفاقات مهمی برگزار شود اضافه کرد: متاسفانه در این جشنواره هم شاهد مشکل همیشگی تئاتر در زمینه نمایشنامه‌نویسی بودیم چرا که انتظار داشتیم شاهد نمایشنامه‌هایی باشیم که به صورت مشخص به حادثه چهارم آذر بپردازند.

 وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع رویداد چهارم آذر برگزار شود و در سال آینده حداقل نیمی از آثار شرکت‌کننده مرتبط با این موضوع باشند چرا که حادثه چهارم آذر به عنوان یکی از مظلوم‌ترین رویدادهای جنگ تحمیلی به حساب می‌آید.

 

بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ به دبیری علی بازگیر از 20 تا 23 آذرماه 1400 در شهرستان اندیمشک استان خوزستان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

نظرات کاربران