در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر منگشت اجرا می‌شود

«خرس بازی به روایت کمین و جرین» در بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی تهران

نمایش «خرس بازی به روایت کمین و جرین» در بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به صورت غیرمتمرکز در باغملک اجرا شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، با توجه به همه گیری بیماری کرونا و لزوم توجه به پروتکل های بهداشتی، اجرای آثار منتخب بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به شیوه غیر متمرکز در شهرستان های آثار منتخب و به شکل اجرای حضوری به همراه فیلمبرداری و پخش از سامانه تلویزیون تئاتر ایران و سایت تیوال صورت گرفت که نمایش «خرس بازی به روایت کمین و جرین» به نویسندگی مجتبی مقدم و کارگردانی محمدرضا صفاران کاری از گروه تئاتر منگشت باغملک در اولین روز این جشنواره، یکشنبه ۱۴ آذرماه 1400 ساعت ۱۴:۳۰ عصر در خیابان خلیج فارس باغملک و در حضور پرشور تماشاگران اجرا و فیلمبرداری شد.

در این اثر نمایشی حجت‌الله صفاران، یونس مرادی هزاروند، مجتبی مقدم، محمد خزائی، رسول خواجه امیری، علی پور باقری، داوود زنگنه، سید سجاد موسوی و هوشنگ مردوسی به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

این نمایش پیش از این حضور موفقی در پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با کسب رتبه ی اول بخش تحقیق و پژوهش (نویسندگی) و نامزدی در بخش موسیقی و طراحی فضا و صحنه داشته و همچنین منتخب حضور در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) بوده است.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: مهدی حسینی و حامد شهریاری (موسیقی)، سلیمه ممبینی، امیر امیری، دانیال صفاران، حسین‌صفاران، رضا صفاران، محمد صدرا زنگنه،محمد طاها مرادی هزاروند، رقیه مرادی هزاروند، فاطمه زهرا صفاران، محمد برفی نژاد، امیررضا برفی نژاد، نسترن مرادی بندانی، ناهید ملایی، مهوش صفاران، معصومه ممبینی(عوامل اجرایی).

لازم به ذکر است که انوشیروان بهرامی شهردار باغملک، اعضای شورای اسلامی شهر باغملک از این نمایش دیدن کردند و در ابتدای نمایش توسط نویسنده ی نمایش توضیحاتی در خصوص جشنواره آیینی و سنتی تهران و همچنین آیین خرس بازی و کمین و جرین و اهمیت و ضرورت حفظ و بازخوانی و بازتکرار آیین ها با شناخت تاثیر گذاری آنها بر مناسبات امروز به تماشاچیان داده شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران