در حال بارگذاری ...
محمد یاقوت‌پور خبرداد:

اعلام جدول زمان‌بندی مراحل اجرایی رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان جان

دبیر رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان جان از انتشار جدول زمان‌بندی مراحل اجرایی رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان جان خبر داد.

محمد یاقوت‌پور در گفت وگو با تئاتر خوزستان اظهارکرد: با چشم‌انداز حمایت از آغاز اجراهای عموم تئاتر در خوزستان و آشتی مجدد مخاطبان با سالن‌های نمایش، رپرتوار تئاتر صحنه ای «خوزستان جان» فراخوان خود را در مردادماه 1400 منتشر کرد و پس از اعلام فراخوان تعداد ۴۵ نمایشنامه به دبیرخانه این رویداد واصل شد که پس از بررسی و بازخوانی تعداد ۲۳ نمایشنامه در مرحله اول در سه سطح مورد پذیرش قرار گرفتند که به تناسب هر سطح برای شروع تمرینات مورد حمایت مالی نیز قرار گرفتند و واریزی‌ها انجام شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در باب جدول زمان‌بندی رپرتوار توضیح داد:مهلت تولید آثار تا ۲۵ آبان ماه،مهلت ارسال نتیجه مکتوب از سوی شورای نظارت شهرستان‌ها به دبیرخانه جشنواره تا پانزدهم آبان،ارسال فیلم اثر برای مشاوره و ارایه گزارش تصویر از اثر(مدت زمان ۲۵-۳۰ دقیقه)تا ۱۵ آبان،مهلت اعلام آمادگی گروه‌های نمایشی برای حضور در بازبینی در تاریخ ۲۵ آبان(آمادگی اجرایی گروه نمایشی و دریافت تاییدیه از شورای نظارت از جمله مواردی است که باید تا تاریخ مورد نظر صورت پذیرفته باشد)،تاریخ بازبینی حضوری ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه در شهرستان‌ها و اعلام نتایج رپرتوار برای حضور و انجام تشریفات حمایت مالی ثانویه در تاریخ ۳۰ آبان ماه خواهد بود.

وی ادامه داد:مکان اجرای آثار نمایشی پذیرفته شده در رپرتوار در شهرهای گروه‌های پذیرفته شده است و زمان برگزاری رپرتوار از ۱ تا ۴ آذرماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

یاقوت‌پور خاطرنشان کرد:هدف غایی ما در برگزاری این رپرتوار توجه ویژه به دو نکته مغفول مانده در این سال‌ها است. اولین هدف مدنظر ما در این رویداد برقراری پل ارتباطی مشاوره‌ای حرفه‌ای از متن تا اجرا توسط کارشناسان دانش‌آموخته است با کارگردانان محترم که این امر با ساز وکار تدوین شده و توسط سیاوش طیب طاهر در حال انجام است.

دبیر رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان جان تاکید کرد:نکته دوم و شعار اصلی این رپرتوار حمایت از تولید فاخر با اولویت موضوعی پرداختن به زادوبوم و فرهنگ غنی خوزستان و اجرای عموم با هدف آشتی مجدد مخاطبان است و پس از ۲ سال دوری از سالن‌های تئاتری به دلیل کرونا لذا بایستی با همراهی انجمن‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌ها و حمایت مسؤولان در زمینه نشاط‌بخشی به جامعه موانع اجراهای عموم را در شهرستان‌ها برداریم و حتی با حضور حداقلی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خصوص تحقق اهداف رپرتوار خوزستان جان ساعی‌تر باشیم.

یاقوت‌پور در پایان گفت:گستره اجراهای عمومی این رپرتوار متمرکز نخواهد بود و در زمینه تعمیم انگیزه و نشاط،کل شهرستان‌های استان را دربرخواهد گفت که از این حیث مهم خواهد بود.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

نظرات کاربران