در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین و هنرمندان برگزار شد

تقدیر از برگزار کنندگان یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول

به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول با حضور علیرضا فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول، علیرضا چرخابی سرپرست  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و جمعی از مسئولین و هنرمندان این عرصه با رعایت پروتکل های بهداشتی روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول برگزار شد.

این مراسم با شعر خوانی ابراهیم نصرالهی شاعر اهل بیت آغاز شد در ادامه علیرضا چرخابی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) از تمامی دست اندکاران برگزاری یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه این مراسم مجلس شبیه خوانی میلاد پیامبر(ص) توسط گروه نمایشی هدی اجرا شد.

در بخش بعدی علیرضا فرهمند پور فرماندار ویژه دزفول گفت: بر خود می بالیم این چنین گروه های هنری خوبی در سطح شهرستان داریم. برای هنر باید هزینه کنیم و این تفکر اشتباهی است که فکر کنیم هنر برای ما هزینه می آورد.

فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد: امروز اگر من اینجا هستم فقط و فقط به خاطر این است که به شما بگویم ما در کنار شما هستیم و باید در سخت ترین شرایط هنر را زنده نگه داریم.

در ادامه این مراسم عبدالمحمد نعناکار دبیر یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول گفت: ما اگر هنر را داشته باشیم همه چیز داریم و اگه هنر نداشتیم هیچ چیز نداریم. این تنها گله ما است.

نعناکار گفت: در یازدهمین سوگواره عاشورائیان ما تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردیم و در این دو سال با وجود کرونا کار را تعطیل نکردیم؛ اپرای ایران تعزیه است و ما باید تعزیه را ثبت کنیم. دزفولی که خواستگاه تعزیه است یک میدان تعزیه ندارد.

وی ادامه داد: فرماندار محترم و شهردار عزیز می توانند این مکان را برای ما مهیا کنند. باید بدانیم هر چه داریم از فرهنگ ماست.

در ادامه مراسم شعرخوانی بابک موزون زاده و اجرای موسیقی محلی شادی بخش این مجلس شد.

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در خصوص رویدادهای نمایشی گفت: طی آبان و آذرماه سال جاری پنج جشنواره تئاتر از جمله هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی، بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ، سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان، رپرتوار تئاتر صحنه ای خوزستان جان و چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول هستند که در سطح استان خوزستان برگزار خواهند شد.

یاقوت پور در ادامه ذکر کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره های تئاتری در استان خوزستان پویایی و نشاط مجددا به تالارهای نمایش استان خوزستان برگردد و هنرمندان بعد از مدت ها بتوانند تولیدان هنری خود را به مخاطبان عرضه نمایند.

در پایان مراسم تجلیل از دست اندرکاران یازدهمین سوگواره گواره عاشورائیان دزفول تقدیر شد و همچنین توسط محمد یاقدوس مسئول کانون بسیج هنرمندان دزفول از عبدالمحمد نعناکار دبیر یازدهمین همایش تعزیه عاشورائیان دزفول با اهداء لوح و تدیس سوگواره تقدیر و تجلیل شد.




مطالب مرتبط

انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»
انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»

فراخوان اولین سوگواره استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج» برای برگزاری در ماه مبارک رمضان در استان خوزستان منتشر شد.

|

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران