در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونین اداره کل و اصحاب رسانه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل، مصطفی بوعذار دبیر سوگواره و اصحاب رسانه استان خوزستان روز سه شنبه 30 شهریورماه 1400 در آستانه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی این اداره کل،اظهار کرد:امسال برنامه‌های متنوعی را به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی تنظیم کرده‌ایم.
جوروند افزود:نمایشگاه خوشنویسی عاشورا،سوگواره تعزیه عاشوراییان دزفول،تقدیر از خانواده شهدای هنرمند،نمایشگاه خوش نویسی با استفاده از وصیت‌نامه‌های شهدا است،غبار روبی مزار شهدا،راه اندازی موکب هنری با استفاده از هنرمندان،عکاسان و طراحان مد و لباس از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس و اربعین ۱۴۰۰ هستند.
جوروند همچنین یادآور شد:همایش شعر از گلوگاه سرخ،همایش شعر پلاک‌های گم‌شده شهرستان رامشیر،اجرای برنامه‌ی نذرخون،رپرتوار تئاتر صحنه‌ای «خوزستان جان»،بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک،چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول،کارگاه هنرهای تجسمی،پایگاه واکسیناسیون کرونا برای هنرمندان و سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان نیز از دیگر رویدادهایی هستند که طی این هفته‌ی مقدس و بعد از آن برگزار می‌شوند.

در ادامه این نشست ناصر چنانی معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شدند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حل مشکلات و مسائلی که برای هنرمندان در کرونا رخ داد گام هایی برای حمایت از هنرمندان برداشت.

چنانی افزود: روزنامه نگاران امید را در جامعه حفظ کردند و اجازه ندادند ناامیدی در جامعه گسترش پیدا کند. برنامه‌های خوبی متناسب با شرایط کرونا تا پایان سال برای حفظ امید و نشاط در جامعه طراحی شده و اجرا می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل تصریح کرد:شرایط ویژه‌ای برای اربعین حسینی در خوزستان پیش بینی شده است. حتی متناسب با بازگشایی احتمالی مرزهای زمینی در اربعین برنامه هایی داریم.

چنانی در خصوص سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت:این رویداد هر ساله در مرز چذابه برگزار می‌شد و مورد استقبال خوب زایران قرار می‌گرفت و متمرکز برگزار می‌شد. اما به سبب کرونا امسال در اهواز برگزار می‌شود.

در پایان این نشست از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور مسئولین و اصحاب رسانه رونمایی و امضاء شد.

پوستر چهارمین سوگواره ملی تعزیه و اربعین حسینی توسط ساسان شکوریان هنرمند تئاتر و نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و مدیر درگاه تئاتر خوزستان طراحی شده است.

 

چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار از ۱ الی ۵ مهرماه ۱۴۰۰ در ۱۱ نقطه کلانشهر اهواز برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران