در حال بارگذاری ...
توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منتشر شد

فراخوان سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم

فراخوان سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی و آیین های نمایشی محرم استان خوزستان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، فراخوان سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی و آیین های نمایشی محرم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون شبیه خوانی و نمایش های آیینی و سنتی انجمن هنرهای نمایشی خوزستـان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و درگاه تخصصی هنرهـای نمایشی ایـران (ایران تئاتر)، ویژه شهادت حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا برای برگزاری در ایام اربعین حسینی در گستره ملی به صورت مجازی و تک بازیگر یا تک شبیه خوان منتشر شد.

در متن این فراخوان آمده‌است:

اهداف همایش:

حمایت از هنرمندان تعزیه و نمایش ایرانی، گرامیداشت پدید‌آورندگان آثار آئینی مذهبی و بستر‌سازی در جهت رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی تعزیه با ایجاد وفاق و همدلی در ایام بیماری کرونا و با اولویت پرداختن به موضوعات، و رشادت ها و فداکاری های حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا.

 

بخش های همایش:

1) نقالی

2) پرده خوانی

3) شبیه خوانی

 

شرایط شرکت در همایش:

1) آثار متقاضی شرکت در سوگواره فقط باید به صورت تک بازیگر یا تک شبیه خوان و براساس نسخ معتبر تولید و ضبط شده باشند.

2) آثار متقاضی می بایست به لحاظ متن و شیوه ی اجرایی مبتنی بر اصول و فنون خاص انواع نمایش های یاد شده در بخش های سه گانه باشد.

3) حداکثر زمان هر اثر نمایشی نباید بیش از 15 دقیقه باشد.

4) هر سه بخش همایش به صورت رقابتی و به طور جداگانه داوری می شوند.

 

نحوه ثبت تقاضا:

با توجه به ظرفیت درگاه تئاتر ایران، مراحل ثبت تقاضا جهت شرکت در سوگواره به صورت الکترونیکی و از طریق «درگاه تئاتر خوزستان» انجام می پذیرد.

1) فرآیند ثبت تقاضا از تاریخ شنبه 23 مردادماه 1400 از طریق بخش ویژه «سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی» در «درگاه تئاتر خوزستان» به نشانی https://khoozestan.theater.ir انجام خواهد گرفت.

2) متقاضیان در زمان ثبت تقاضا می بایست فایل Word طرح نمایشی خود به همراه مجوز کتبی نویسنده و سایر مدارک را تا تاریخ مقرر در گاهشمار همایش، در بخش ویژه «سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی» در «درگاه تئاتر خوزستان» بارگذاری نموده و کد رهگیری دریافت نمایند.

تبصره : شرکت کنندگان در همایش با ثبت تقاضا و ارسال اثر خود، متعهد به پذیرش قوانین و سیاستگذاری‌های همایش هستند. عدم رعایت این قوانین به ویژه زمان‌بندی همایش، موجب حذف آثار خواهد شد.

3) متقاضیان شرکت در همایش بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری، فایل اثر نمایشی خود به همراه کدرهگیری سایت را به شماره همراه 09166132545 در واتس آپ، تلگرام یا ایتا ارسال نمایند.

تبصره: متقاضیان باید فیلم آثار نمایشی خود را با دوربین تلفن همراه و به صورت افقی و با کیفیت صدای خوب تصویربرداری نمایند.

 

گاه شمار همایش:

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار: 25 شهریورماه 1400

تاریخ اعلام نتایج بازبینی: 31 شهریورماه 1400

تاریخ برگزاری سوگواره:5 الی 10 مهرماه 1400

 

نشانی دبیرخانه همایش:

خوزستان - اهواز – خیابان فلسطین – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان – طبقه سوم - اداره هنری – دبیرخانه سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی و آیین های نمایشی محرم

کارشناس هنری: آرش سهرابی06133364416

دبیر همایش: خلیل ضرغامپور09166132545(مدیر کانون شبیه خوانی و نمایش های آیینی سنتی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان)

  • Email:khouz.nama@gmail.com

نشانی درگاه تئاتر خوزستان:http://khoozestan.theater.ir/

 

نسخه PDF فراخوان سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی و آیین های نمایشی محرم در بخش ضمائم خبر قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران