در حال بارگذاری ...
پیام تبریک محمد یاقوت پور به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هستند

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت 17 مرادماه روز خبرنگار پیام تبریکی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

به یقین امروزه خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هستند و با حضور مسئولانه، صادقانه، آگاهی بخش و به موقع آنان در رویدادها و گزارش اخبار و صد البته تحلیل و واکاوی صحیح  هر آنچه که اتفاق افتاده است، می توانند به جامعه هدف در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها یاری رسانند.

که در این میان خبرنگاران فرهنگی و هنری به دلیل لزوم تحلیل های تخصصی از وقایع و رویدادها وظیفه ای خطیرتر دارند.

خبرنگاران فرهنگی فقط نقش خبر رسان را نباید ایفا کنند و بایستی با شناخت و تحلیلی صحیح از رویدادهای فرهنگی نقشی اساسی تر در جریان سازی های فرهنگی داشته باشند و به همین منظور بایستی برای حیطه فرهنگ و بالاخص هنر متعالی نمایش همچون درگاه خبری تئاتر «خبرنگار هنرمند» پرورش داد تا همانگونه که همواره گفته ام بتوان در درگاه تخصصی تئاتر نیز با تولید سرفصل های نو و خلاقانه و شکستن تابوها و روتین های سایر درگاه های خبری و توجه بیشتر به سر مقولات نقد، آموزش، گفتگو، پژوهش و مقالات و همچنین ایجاد سرفصلی جدید در درگاه تحت عنوان مصاحبه و به چالش کشیدن فرمانداران و شهرداران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شهرهای مختلف استان در باب حمایت شان از تئاتر شهرستان ها همواره جزو درگاه های خبری  برتر و خلاق در کشور باشند.

لذا در اینجا برخود فرض واجب می دانم تا در روز خبرنگار از تمامی اهالی رسانه که اخبار این کامل هنر امروزین را بازتاب داده اند و بالاخص دوستان «درگاه تئاتر خوزستان» که همواره در راه تعالی هنر قدسی نمایش استان کوشا بوده و هستند تقدیر نموده و نوید تجلیل از خبرنگاران ویژه تئاتر استان در اولین رویداد پیش رو که فارغ از شرایط سخت کرونایی امکان حضور جمعی باشد را خدمت دوستان اعلام نمایم.

محمد یاقوت پور

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران