در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر خدام زهرا(س) و برای دومین سال متوالی؛

واقعه غدیر به صورت نماهنگ تصویربرداری شد

توسط گروه تئاتر خدام زهرا(س) و برای دومین سال متوالی به دلیل وجود بیماری کرونا و عدم اجرای زنده تئاتر، واقعه غدیر به صورت نماهنگ تصویربرداری شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، پیمان ترکاشوند کارگردان اثر نمایشی تبسم عاشقان در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: برای دومین سال متوالی و به دلیل وجود بیماری کرونا و تعطیلی اجراهای زنده تئاتر، واقعه غدیر به نام «تبسم عاشقان (بسمه العشاگ)» به نویسندگی و کارگردانی پیمان ترکاشوند و تهیه کنندگی گروه تئاتر خدام زهرا(س) برای انتشار در فضای مجازی تصویربرداری شد.  

ترکاشوند افزود: گروه تئاتر خدام زهرا(س) با سابقه ده سال تولید نمایش های میدانی در زمینه فرهنگی هنری مذهبی، واقعه غدیر را به صورت نماهنگ با عنوان « تبسم عاشقان (بسمه العشاگ)» تصویربرداری و برای انتشار در رسانه ها و فضای مجازی آماده کرد.

سرپرست گروه تئاتر خدام زهرا(س) تصریح کرد: موضوع داستان برگرفته از فعالیت و شور و شوق چند نوجوان در غالب گروه سرود برای عید غدیر می باشد که در این حین و بین  بچه ها توسط پدربزرگ به حال و هوای خطبه خوانی پیامبر(ص) در غدیر بر می گردند. خطبه و حال و هوای غدیر خم و تاج گذاری امیرالمومنین به صورت متفاوت و خاصی و استفاده جلوه های هنری خاص مانند حضور ملائکه و بیعت با امام علی(ع) در یک قاب هنری خاص به تصویر کشیده می شود و در آخر و در بازگشت به زمان حال، همان شور و حال گروه سرود جشن و سرور بر پا می شود و گروه سرود به اجرای خود می پردازد.

پیمان ترکاشوند کارگردان این اثر نمایشی گفت: در این اثر تلاش داریم که شور و شعف و انگیزه واقعی نوجوانان و محبین امام علی(ع) نشان داده شود و گذری هم به اصل واقعه زده شود و در واقعه پیوند زمان های مختلف نشان داده می شود و سعی بر این داریم که مسئله عید غدیر را با جلوه های ویژه به صورت متفاوت نشان دهیم.

ترکاشوند افزود: البته با توجه به مستندات و تاریخ واقعی واقعه غدیر در کل موضوع دختر بچه نقاش که در حال نقاشی و تصور خیال هست ربط دهنده و اتصال بین زمان های مختلف در کل فیلم است و برای فیلم برداری ما یک پلاتوی موقت تئاتری آماده کردیم که یک بخش از کار را در این مکان و به صورت صحنه تئاتر به بازی کشیدیم.

کارگردان تبسم عاشقان اظهار کرد: این اثر هنری با مشارکت گروه های هنری شهرستان کارون و برخی هنرمندان از اهواز انجام شد و حدود نود نفر در این اثر به عنوان بازیگر ایفای نقش کردند و سی نفر عوامل و گروه تدارکات این اثر را بر عهده داشتند که عوامل نماهنگ تبسم عاشقان عبارتند از: علیرضا حزباوی، محمد ترکاشوند، ثریا غبیشی، ناهید فخری پور، مهدی لطیفی، جاسم حاتمی، آمنه صالحی (تیم تصویر برادری (فیلم بردار و عکاس،  جواد ناصری، سیدمیلاد هاشمی و زهرا فخری پور (منشی صحنه)، جواد ناصری (مسئول گروه)، احسان حاتمی و سیدمیلاد هاشمی (نور پرداز)، حاج عارف ناصری، علی حاتمی، هاشم مجدم، سیدجمیل موسوی (تدارکات)، عقیل نواصر و رسول مجدم (روابط عمومی)، مینا حزباوی (طراح لباس)، غافل غافلی (فضاسازی و اسپیس)، نسیم ناصری و علی حاتمی (شاعر متن) و گروه خدام الزهرا(س) (تهیه کننده).

وی در ادامه گفت: از همکاری و مشارکت حسینیه سجادیه کوت عبدلله، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کارون، حاج محمد ناصری، حاج عارف ناصری، حسن زرگانی، پوریا شیرنژاد، گروه نایا، گروه شبستان، گروه صاحب الزمان، گروه اشراق و گروه هنری انشان که در تولید این فیلم را را همراهی نمودند تشکر ویژه دارم.

پیمان ترکاشوند در پایان افزود: به مناسبت عید قربان مراسم تقدیر و تشکر و اکران فیلم با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه کارون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کارون و با حضور عوامل فیلم در سالن آمفی تئاتر سازمان تبلیغات شهرستان کارون برگزار و از عوامل تولید این اثر هنری با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران