در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیرخانه جشنواره؛

دو نمایش از خوزستان در دومین جشنواره ملی تئاتر آرخه

با اعلام دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر آرخه، دو نمایش از استان خوزستان در دو بخش صحنه ای و مونولوگ در این دوره از جشنواره حضور دارند.

به گزارش تئاتر خوزستان، با اعلام دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر آرخه از میان سی و شش اثر پذیرفته شده در این دوره از جشنواره، نمایش «این سه زن» به کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا از امیدیه در بخش صحنه ای این دوره از جشنواره پذیرفته شد.

همچنین نمایش «سینما مولن روژ» به کارگردانی یحیی باوی از ماهشهر کاری از گروه تئاتر رها از شهرستان بندرماهشهر در بخش مونولوگ دومین جشنواره ملی تئاتر آرخه پذیرفته شد.

بازبینی آثار این دوره از جشنواره بر عهده نسیم ادبی، محسن اردشیر، فرزانه سهیلی و حسین روحانی بود که 36 اثر نمایشی را از میان بیش از 100 اثر نمایشی متقاضی برای حضور در دومین جشنواره ملی تئاتر آرخه انتخاب نمودند.

نمایش «این سه زن» به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا شهرستان امیدیه پیش از این در سال 1399 در سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان شرکت کرده و موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر زن توسط اورنوس شرافت شده بود و حالا در دومین حضور جشنواره ای خود در دومین جشنواره ملی تئاتر آرخه شرکت خواهد کرد.

نمایش «سینما مولن روژ» به نویسندگی سجاد عبادت دوست و کارگردانی یحیی باوی کاری از گروه تئاتر رها بندرماهشهر پیش از این در سال 1397 در اولین جشنواره مونولوگ استان خوزستان در امیدیه شرکت کرده بود و موفق به کسب رتبه اول بازیگری مرد، رتبه دوم نمایشنامه نویسی و رتبه سوم کارگردانی شده بود.

 

دومین جشنواره ملی تئاتر آرخه به ریاست رحمان خوب زاده با حضور 36 گروه نمایشی در دو بخش صحنه ای و مونولوگ در سال جاری در تهران برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

همزمان با جشن باشکوه 22 بهمن و با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کنار مرزنشینان غیور ایران

درخشش نماینده تئاتر بندرماهشهر در جشنواره تئاتر مرزداران
همزمان با جشن باشکوه 22 بهمن و با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کنار مرزنشینان غیور ایران

درخشش نماینده تئاتر بندرماهشهر در جشنواره تئاتر مرزداران

نمایش صحنه ای «جا مانده» از بندرماهشهر استان خوزستان موفق به کسب 9 عنوان برتر دومین جشنواره تئاتر مرزداران در بیله سوار اردبیل شد.

|

نظرات کاربران