در حال بارگذاری ...
پیام معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان؛

نقش ویژه اجراهای تئاتر خیابانی در وحدت و انسجام ملی و اجتماعی و تقویت امید به آینده

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

در میان گونه‌های مختلف هنرهای نمایشی تئاتر خیابانی به مقتضای وضع و حال خود، بخصوص عدم وابستگی به ملزومات، سادگی و قابلیت اجرا در اماکن عمومی، در دسترس‌ترین و به لحاظ اقتصادی، کم هزینه‌ترین هنر برای آموزش غیر مستقیم مفاهیم و مقولات ارزشی، فرهنگی و اجتماعی است.

اجرای نمایش‌های خیابانی، با توجه به تنوع فرهنگی و قومی استان خوزستان، در وحدت و انسجام اجتماعی، همدلی و همزبانی ملی و نیز تقویت امید به آینده، نقش ویژه‌ای دارد و به دلیل تنوع مضمونی و موضوعی و توان بازتاب مسائل و معضلات اجتماعی، مردم و مسئولان را در بازشناسی ناهنجاری‌ها و کژی‌های اجتماعی و یافتن راهکارهای اصلاحی مساعدت می‌نماید و از این منظر نقش اجرهای تئاتر خیابانی، ممتاز و مردمی است.

برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان با نگاه خاص به سیره و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افتخاری برای هنر ارزشی خوزستان خواهد بود تا با تاسی از این شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی بتوان الگوها و اسطوره های مقاومت و پایداری را با اندیشه و زبان هنرمندان تئاتر خیابانی خوزستان به مردمان عزیز این دیار معرفی کرد.

 خرسندم که به غنیمت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان، قدردان حمایت های بی دریغ مدیرکل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر رپرتوار، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، هنرمندان سخت کوش تئاتر خیابانی استان خوزستان و مردمان مهربان این سرزمین و اهالی کوشای این رویداد نمایشی هستم.

ناصر چنانی

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیری ساسان شکوریان از 4 تا 8 خردادماه 1400 در ده شهرستان استان خوزستان به طور هم زمان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران