در حال بارگذاری ...
دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان:

بعد از 15 ماه وقفه اجراهای تئاتر در استان خوزستان آغاز می شوند

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان از چهارم خردادماه با یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی در محلات مختلف ده شهرستان استان خوزستان آغاز می‌شود.

به گزارش تئاتر خوزستان به نقل از ایرنا ساسان شکوریان دوشنبه 3 خردادماه 1400 در نشست رونمایی از پوستر این رویداد فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این برنامه با هدف حمایت از اجراهای عمومی تئاتر خیابانی در استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در دی ماه ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شد و فراخوان این رویداد نمایشی  ۱۷ دی ماه 1399 در سطح استان منتشر شد.
وی افزود: بعد از ارسال ۳۰ اثر به دبیرخانه رپرتوار در بهمن ماه ۹۹ کار بازبینی آثار توسط حمیدرضا سالاروند، سیاوش طیب طاهر و بهزاد خیراللهی با نظارت هنری آرش سهرابی انجام و تعداد ۱۳ اثر نمایشی از ۱۰ شهرستان استان جهت شرکت در اینرپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان انتخاب شدند.
دبیر این رپرتوار بیان کرد: از این تعداد چهار اثر با موضوع رشادت‌ها و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سه اثر با موضوع دفاع مقدس و کرونا و پنج اثر با موضوعات مختلف اجتماعی و آیینی سنتی تولید  شده ودر هفته جاری اجرا می شوند.
وی افزود: بعد از 15 ماه وقفه اجراهای تئاتر در استان خوزستان با آغاز رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان از فردا (چهارم) تا هشتم خردادماه جاری در ۱۰ شهرستان اهواز، امیدیه، اندیمشک، باغملک، بهبهان، بندر ماهشهر، دزفول، سوسنگرد، شوشتر و مسجد سلیمان برگزار می‌شود و گروه های تئاتر خیابانی در مجموع ۶۵ اجرا استان خواهند داشت.
شکوریان گفت: در مجموع ۱۰۹ هنرمند تئاتر خیابانی استان خوزستان کار تولید و اجرای این ۱۳ نمایش را برعهده دارند.

وی با تاکید بر محله محور بودن این رویداد هنری بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت های هنری گسترده تلاش شده تا در محلات مختلف ۱۰ شهرستان مذکور این نمایش ها اجرا شوند.

به گزارش ایرنا این رویداد نمایشی با همکاری و نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستانهای میزبان از ۴ تا ۸ خرداد ماه برگزار می‌شود.

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیری ساسان شکوریان از 4 الی 8 خردادماه 1400 در ده شهرستان استان خوزستان به طور هم زمان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران