در حال بارگذاری ...
بر اثر سکته قلبی

جمعه لیاقت پیشکسوت تئاتر و شبیه خوانی باغملک درگذشت

جمعه لیاقت پیشکسوت نمایش و شبیه خوانی شهرستان باغملک روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، جمعه لیاقت متولد 1329 شهرستان باغملک هنرمند پیشکسوت نمایش های میدانی و آیینی و مجالس تعزیه و شبیه خوانی باغملک پس از سکته قلبی و چند روز بستری بودن در بیمارستان روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 1400 دارفانی را وداع گفت.

زنده یاد جمعه لیاقت پیشکسوت نمایش های آیینی و میدانی بود که به صورت تجربی و نسل به نسل این گونه نمایش ها را اجرا می کرد.

وی در نمایش هایی چون «کمین و جرین» و «خرس بازی» و همچنین بازی های نمایشی که در دور همی ها و جشن ها برگزار می گردید نقش های بی شماری را ایفا می کرد که اکثر این نمایش های خیابانی و میدانی بر اساس یک طرح  و به صورت فی البداهه اجرا می شد.

جمعه لیاقت در ایام سوگواری سید الشهداء در مجالس تعزیه و شبیه خوانی مسجد جامع شهرستان باغملک ایفای نقش می کرد و در سال های اخیر نیز تجربیات خود را در اختیار نسل جدید شبیه خوانی این هیئت قرار می داد




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران