در حال بارگذاری ...
پس از سالها تلاش و اجرای مجالس تعزیه خوانی؛

پیشکسوت تعزیه بهبهان دارفانی را وداع گفت

کربلای مهدی بحرینی پیشکسوت و موافق خوان تعزیه بهبهان دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، کربلایی مهدی (داود) بحرینی پیشکسوت و موافق خوان تعزیه شهرستان بهبهان روز شنبه 21 فروردین ماه 1400 دارفانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت رضوان بهبهان آرام گرفت.

زنده یاد پیر غلام اهل و بیت عصمت و طهارت کربلایی مهدی (داود) بحرینی پیشکسوت تعزیه بهبهان، فرزند شیخ عبدمحمد بحرینی در تاریخ 10/8/1308 در خانواده ای مذهبی در شهرستان بهبهان بدنیا آمده و از همان کودکی ضمن فراگیری سواد مکتب خانه ای نزد پدر، در ابتدای دوران جوانی وارد هیئت تعزیه خوانی «حضرت سیدالشهدا(ع)» در هیئت مرحوم حمدالله نادی شد و در حضور اساتیدی چون مرحوم حاج حمدالله نادی و مرحوم کربلائی فضل الله فردایی، هنر شبیه خوانی «تعزیه خوانی» را فرا گرفت.

عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) که با پوست و خون این محب اهل بیت عجین شده بود باعث شد که به سرعت در این هنر متعالی رشد نماید.

مرحوم کربلایی مهدی ( داود) بحرینی را می توان از نوابغ تعزیه خوانی در گروه تعزیه خوانی مرحوم نادی بههبان دانست که اوج هنر نمایی آن مرحوم در شبیه خوانی حضرت امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) و همچنین امام سجاد (ع) در نقش عابد بیمار در وافعه عاشورا بود که در زمان خود زبانزد عامه مردم شهر بهبهان شد.

وی همچنین در شب های تاسوعا وعاشورا، همراه مرحوم زنده یادکربلائی سیدعلی نیشابوری نژاد به اجرای روضه خوانی و مداحی عروس قاسم و در شب های بعد به اجرای شام غریبان در تکیه ها و حجله ها و مراسم عزاداری حسینی می پرداخت و در اعیاد مذهبی ولادت دوازده امام و چهارده معصوم (ع) و عید مبعث در مساجد بهبهان به مولودی خوانی می پرداخت و ضمنا وی به هنر عبا بافی و آموزش آن به هنرجویان نیز مبادرت داشتند.

کربلایی مهدی بحرینی در تاریخ 21 فروردین سال1400 در لحظات ملکوتی اذان مغرب دار فانی را وداع گفته و در قطعه هنرمندان بهشت رضوان بهبهان آرام گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران