در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

نیاز به تحقیق و پژوهش در زمینه تئاتر کودک و نوجوان احساس می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکی از ضرورت های اصلی تئاتر کودک و نوجوان را تحقیق و پژوهش در طیف وسیع از عموم مردم دانست.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی خطاب به سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول نیاز به تحقیق و پژوهش در زمینه تئاتر کودک و نوجوان را بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست.

در متن این پیام آمده است:
هنر تاثیرگذار نمایش در همه اشکال و صورت هایش قابل تامل است. هنری برخاسته از جان هنرمندانی عاشق که خاک صحنه را مقدس می دانند و با مخاطبانی که آغوش جان را می گشایند تا نیوشای پیام این هنر متعالی باشند. 

تئاتر کودک و نوجوان با هر پیشینه و قدمتی، قریب صد سال است که به عنوان پدیده ای متعلق به تمدن امروز مورد توجه قرار گرفته است. از آن گذشته به خصوص در شرایط کنونی که کودکان و نوجوانان تحت تاثیر و سیطره تکنولوژی دنیای جدید و محو شدن تدریجی دوران کودکی شان در فضاهای مجازی رفته رفته از خواست های درونی کودکی خود فاصله گرفته و جذب دنیای دیجیتال می شوند و بازی های رایانه ای و برنامه های اینترنتی و گاه مضر جای بازی های نمایشی آنان را می گیرد، شاید بیش از هر زمان نیاز به تحقیق و پژوهش در زمینه تئاتر و نمایش کودک به عنوان یک نیاز ضروری در طیف وسیع از عموم مردم احساس می شود.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول که در سال های بالندگی خویش قرار دارد می تواند جهان معصومانه کودکان را در سیطره  خویش بگیرد و در قالب هنر، پیام بزرگ انسانیت را فریاد بزند. این نوع از نمایش بسیار مهم و قابل تامل است. بازیگران با زبان کودکانه با مخاطبانشان  ارتباط برقرار می کنند و پیام آور شادی و مفاهیم متعالی می شوند.
بنده به سهم کوچک خویش این حرکت مهم را می ستایم و از همه کسانی که به قلم و قدم در این راه تلاش می کنند بی نهایت سپاسگزارم. باشد که این حرکت عاشقانه دستگیر جان کودکان و نوجوانان باشد. چرا که آینده از آن همین کودکان است.

محمد جوروند

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

بنا به گزارش تئاتر خوزستان سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری نادر سعادتی فرد با محوریت نمایشنامه نویسی روز پنج شنبه 21 اسفندماه 1399 با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.




مطالب مرتبط

استاندار خوزستان: جشنواره فیلم تئاتر ایران، فرصتی برای معرفی فرهنگ صلح‌دوستی ایرانیان به جهانیان است

استاندار خوزستان: جشنواره فیلم تئاتر ایران، فرصتی برای معرفی فرهنگ صلح‌دوستی ایرانیان به جهانیان است

علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر ایران، این رویداد را فرصت تجربه‌اندوزی برای جامعه هنرهای نمایشی و معرفی فرهنگ صلح و دوستی مردم کشورمان به جهانیان دانست.

|

در جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر جشنواره فیلم تئاتر مطرح شد؛

اعلام همکاری تئاتر معاصر عتبات عالیات عراق با تئاتر خوزستان
در جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر جشنواره فیلم تئاتر مطرح شد؛

اعلام همکاری تئاتر معاصر عتبات عالیات عراق با تئاتر خوزستان

در جلسه مشترک مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دبیر جشنواره فیلم تئاتر ایران، بر اعلام آمادگی شعبه تئاتر عتبات عالیات کربلای عراق با تئاتر خوزستان تاکید شد.

|

نظرات کاربران