در حال بارگذاری ...
شهردار بهبهان در دیدار جمعی از هنرمندان عنوان کرد:

تلاش برای توسعه فضاهای فرهنگی هنری اولویت شهرداری بهبهان

در دیدار هنرمندان تئاتر و جمعی از هنرمندان بهبهانی و شهردار بهبهان توافق برای گسترش فضاهای فرهنگی هنری و نمایشی در شهرستان بهبهان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، جمعی از هنرمندان تئاتر بهبهان از جمله نمایندگان گروه های ثبت شده تئاتری و مدیران آموزشگاه های هنرهای نمایشی بهبهان و هنرمندان سایر رشته های هنری با علیرضا بهادری شهردار بهبهان دیدار وگفت و گویی صمیمانه داشتند.

در این دیدار که به منظور توجه بیشتر به دغدغه های هنرمندان حوزه های مختلف هنری و هنرمندان تئاتر و مشارکت و پیشنهادات در مسائل شهر بهبهان انجام گرفت، جمعی از هنرمندان تئاتر به بیان پیشینه انجمن هنرهای نمایشی بعد از انقلاب تا سال های اخیر پرداختند و در ادامه به بیان پیشنهادات و نقطه نظراتی در خصوص گسترش فضاهای نمایشی روباز، حمایت از تئاتر خیابانی، تجهیز تالارهای نمایشی شهرستان، تلاش برای حمایت از آموزشگاه های نمایشی شهرستان و حمایت جدی برای برگزاری جشنواره نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون شهرستان بهبهان توسط شهرداری بهبهان پرداختند.

بهادری در این دیدار پس از استماع نقطه نظرات و دیدگاه های اهالی فرهنگ و هنر بهبهان گفت : توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری باید در کنار توجه به فعالیت های عمرانی و زیربنایی در سطح شهر باید در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: هنرمندان بهبهانی در رشته های مختلف با دست خالی و کمترین امکانات همواره در سطح استان و کشور افتخار آفرین بوده و در سطح جامعه از اثرگذاری بالایی برخوردارند که می توان از کارد های هنر در راستای کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی بهره برد.

شهردار بهبهان خاطر نشان کرد : یکی از معایب پارک ها و فضاهای سبز سطح شهر که مدتی مورد استقبال قرار گرفته و سپس از رونق می افتند عدم وجود مراکز فرهنگی و هنری در پارک ها و فضاهای عمومی است و با استفاده از ظرفیت بالای هنرمندان در رشته های مختلف می توان ضمن توسعه فضاهای فرهنگی از تاثیرگذاری این قشر برای بیان مسائل مختلف فرهنگ سازی در زمینه های گوناگون بهره برد.

علیرضا بهادری شهردار بهبهان نیز در ادامه افزود: بنده از حدود یکسال پیش که به عنوان شهردار بهبهان انتخاب شدم تلاش داشتم که با هنرمندان نشست هایی داشته باشم که متاسفانه از همان شروع فعالیت، ویروس کرونا گسترش و راه بر بسیار از مسائل بسته شد اما در این شرایط و با بهبود نسبی وضعیت یکی از اولویت های اصلی بنده دیدار با هنرمندان رشته های مختلف بوده تا با شنیدن پیشنهادات این عزیزان از نقش آفرینی و وجود هنرمندان در مدیریت شهری بهره ببریم چرا که هنرمندان در راستای فعالیت های نرم افزاری شهری و همچنین تلطیف فضای خسته شهر می توانند ایفای نقش کنند.

علیرضا بهادری شهردار بهبهان در پایان تصریح کرد: گسترش فضاهای نمایشی و راه اندازی مراکز هنری در سطح بوستان های بهبهان و حمایت از هنرمندان در زمینه های مختلف با حمایت شورای محترم اسلامی شهر از اولویت های این نشست خواهد بود.




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان خوزستانی:

متولیان تئاتر کشور، نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند
ساسان شکوریان، کارگردان خوزستانی:

متولیان تئاتر کشور، نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند

ساسان شکوریان، کارگردان راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت در گوشه‌گوشه مناطق مختلف کشورمان ظرفیت‌های نمایشی بسیاری است و امیدواریم متولیان تئاتر کشور نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند.

|

نظرات کاربران