در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان:

با بهبود وضعیت کرونا شرایط برای بازگشایی تالارهای نمایش خوزستان مهیا است

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با اشاره به بهبود شرایط کرونایی در استان گفت: فعالیت‌های هنری طبق جدول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ملی مبارزه با کرونای جزو مشاغل گروه سه به شمار می‌روند و لذا امکان بازگشایی آنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به امکان فعالیت گروه‌های شغلی یک تا چهار، ضرورت همکاری مسئولان ادارات و ارگان‌های شهرستان‌ها برای فراهم کردن شرایط مناسب با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی تالارهای نمایشی استان احساس می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، و فعالان و پیشکسوتان عرصه نمایش استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در این نشست مقرر شد زمینه فعالیت‌های نمایشی اعم از شروع تمرینات گروه‌های نمایشی برای تولید آثار و همچنین امکان اجرای نمایش‌ها با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و با نصف ظرفیت هر سالن و اتخاذ تدابیر بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود.
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه بضاعت مالی گروه‌های نمایشی در مرحله فروش گیشه معمولا اندک است، جا دارد که مسوولان ارشد شهرستان‌ها در ایجاد شرایط کرونایی در ضدعفونی کردن تالارها و فضاهای فرهنگی کمک حال هنرمندان استان باشند تا بتوان شرایط اجرای عمومی نمایش که لازمه ایجاد نشاط و پویایی در جامعه است را دوباره آغاز کرد.
وی با اشاره به شرایط رخوت ناشی از وضعیت کرونا در جامعه گفت: وظیفه خطیر جامعه هنری خوزستان ایجاد حس نشاط و انگیزه است که این مهم با بازگشایی تالارهای نمایشی و بازگشت مجدد تماشاگران به اجراهای فاخر و فرهنگ ساز نمایشی محقق خواهد شد.
یاقوت‌پور با اشاره به قول مساعد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص همکاری برای واگذاری تالارهای نمایشی به انجمن‌های هنرهای نمایشی استان گفت: این اتفاق می‌تواند حرکت خوب و موثری برای اهالی هنر نمایش خوزستان باشد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران