در حال بارگذاری ...
دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان:

تئاتر همواره از تنگنای بلایای طبیعی و مصائب عبور کرده است

دبیر جشنواره به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، آرش سهرابی دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

هنر ودیعه پر شکوه خداوند است به بندگانش و تئاتر جلوه گاه پرشور تمامی آن چه آدمی در اندیشه خود می­پروراند. و این امکان بروز، چون به درک زیبایی شناسانه و سلیقه ی هنرمند پیوند دارد، جهانی بسیار متنوع روبرو یمان می­کند که ما را غرق در شگفتی از ادراک خود به هستی می­نماید.

اما «جشنواره تئاتر» این عبارت مترادف است با تلاش، جستجو، جسارت، اشک، لبخند، موفقیت، تجربه اندوزی و به اشتراک و مقایسه قرار دادن آنچه در طول یک سال اندیشیده ای و به کار بسته­ای تا مگر از خلال این همه تلاش نگاهی نو به جهان هستی افکنده شود و بشر در تعریفی جدید از جهان، خود را بازشناسی کند.  

امسال برای همه ی اقشار جامعه، سالی سخت و طاقت فرسا در حال طی شدن است به دلیل حضور میهمانی ناخوانده و ناخواسته که جان جهان را در چنگال بی رحم خویش می­فشارد و هنرمند تئاتر با توجه به شکل و ماهیت پیشه اش بیش از دیگران در معرض سختی و تلخکامی ناشی از حضور جانکاه این میهمان ناخواسته قرار دارد ولی همان گونه که می­دانیم تئاتر در طول عمر دیرپای خود همواره از تنگنای بلایای طبیعی، جنگ های عالم گیر و سختی ها و مصایب مختلف عبور کرده و جهانی ارزشمند و دلخواه پیش چشمان بشریت به نمایش گذاشته است.

تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر هنرمندان گرانقدر تئاتر استان خوزستان را ارج می­نهم و برای تک تک نیک اندیشان جهان سلامت و تندرستی از خداوند منان مسئلت می­کنم.

آرش سهرابی

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان

 

سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری آرش سهرابی از 4 تا 6 دی ماه 99 به صورت مجازی در سایت https://www.t4soo.com/ در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

شهید رئیسی، گفتمان خدمت بی‌منت و بدون حاشیه را در دولت پایه‌گذاری کردند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

شهید رئیسی، گفتمان خدمت بی‌منت و بدون حاشیه را در دولت پایه‌گذاری کردند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سوگواره شهدای خدمت گفت: همت و خدمت بی‌منت، بدون حاشیه و نگاه خادمانه و مردمی به دور از نگاه بالا به پایین در زمان ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم بنیانگذاری شد.

|

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

نظرات کاربران