در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

پتانسیل‌های فضای مجازی باید در خدمت عرضه تولیدات نمایشی قرار بگیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

تئاتر یک ضرورت است چون یک هنر والا و فاخر بوده و انسان را در عالم رویا به جهان خواسته‌ها هدایت می‌کند. آنچه هست و آنچه باید باشد.

صحنه و عالم نمایش جایی برای ظهور انسان به عنوان برترین آفریده الهی است. روزگار و تاریخ طولانی این هنر با آغاز کنش و اندیشه‌ای بوده که صفت جمال را در وجوه مختلف نمایش زندگی جاری کرده است.

این صحنه مقدس است و ما از قداست این عالم با افتخار حرف می‌زنیم. لازمه کمال و تعالی و رشد انسان در این جهان خاکی توجه به فطرت و صفات او خواهد بود. بشر خاکی با عقل و دانش خود بر سایر موجودات زمینی برتری دارد و هنر تئاتر متکی بر اندیشه و دانش، راهی برای آگاهی بخشی و درک هستی و جهان خواهد بود.

هویت تئاتر یک حس و معنای بسیار بزرگ است که ضرورت آن در زندگی دیروز، امروز و فردا خواهد بود. خاستگاه تئاتر در ظهور فلسفه و ادبیات از گذشته تاکنون ما را از سطح تجربی زندگی به سوی حقیقت متعالی زندگی رهنمون می‌سازد.

در این میان تئاتر خوزستان با روند رو به رشدی که در طی سال های اخیر در حال طی کردن است همواره توانسته به عنوان یکی از قطب های مهم تئاتر در سطح کشور جایگاه خود را با تولیدات فاخر، اجراهای عمومی در تمامی شهرهای استان و برگزاری رویدادهای نمایشی حفظ نماید.

سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان به عنوان مهم ترین رویداد نمایشی استان خوزستان امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا در شرایطی برگزار می‌شود که گروه های نمایش در شرایطی خاص تولیدات نمایشی خود با نهایت دقت و کیفیت آماده کرده و در جشنواره حضور دارند.

اینجانب ضمن آرزوی موفقیت برای همه گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره، امیدوارم این شیوه برگزاری جشنواره سبب شود تا پتانسیل‌های فضای مجازی به نحوه شایسته ای در خدمت گروه های نمایشی استان برای عرضه تولیدات نمایشی قرار گیرد.

دست‌مریزاد به مسئولان و دست‌اندرکاران جشنواره و در پایان از خداوند منان تندرستی و پیروزی برای هنرمندان سرزمینم خواستارم.

محمد جوروند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری آرش سهرابی از 4 تا 6 دی ماه 99 به صورت مجازی در سایت https://www.t4soo.com/ در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران