در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر

آئین رونمایی از پوستر سی ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان برگزار شد

پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولین و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر خوزستان در اهواز رونمایی شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، آئین رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل، آرش سهرابی دبیر جشنواره، رضا کیانی مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان و تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان خوزستان روز یکشنبه 23 آذرماه99 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر سی ودومین جشنواره تئاتر خوزستان بیان کرد: پس از اعلام فراخوان این جشنواره و در نخستین مرحله ثبت نام ۵۳ گروه نمایشی از سراسر خوزستان برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۳۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.
محمد جوروند با بیان اینکه این دوره از جشنواره از یکم تا چهارم دی امسال به صورت مجازی در خوزستان برگزار می شود توضیح داد: امکان تماشای تئاترها در زمان برگزاری جشنواره از طریق فضای مجازی برای مخاطبان فراهم شده است.
وی ادامه داد: فیلم آثار توسط هیات انتخاب مورد بازبینی قرار می‌گیرد و آثار نهایی منتخب به دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی می‌شوند.
دبیر این دوره از جشنواره نیز گفت: در هر مقطع و شرایطی دنیا یک چهره جدیدی از خود را به ما معرفی می‌کند و وظیفه هنرمند در این موقعیت این است که تمام تعاریف زندگی از عشق و نفرت گرفته تا مرگ و زندگی و تمامی مناسبات را بازشناسی کند و خودش را در این دنیا پیدا کند.
آرش سهرابی با بیان اینکه همه جنگ‌ها و بلایای طبیعی هر کدام به نحوی بر جریان هنر اثر گذار بوده‌اند ادامه داد: امسال ما درگیر کرونا هستیم که بر جشنواره سی و دوم تئاتر خوزستان تاثیر گذاشته است.
وی گفت: کرونا موجب شده تا جشنواره امسال به صورت آزمون و خطا باشد و باید دید میزان تاثیرگذاری آن به صورت مجازی چگونه خواهد بود. تئاتری که به صورت زنده اجرا می‌شود شکل اصلی تئاتر است ولی وقتی مجازی برگزار می‌شود باید دید چه دستاوردی می‌تواند برای مخاطبان به ارمغان آورد.
دبیر این دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: از گروه‌های نمایشی خواستیم اثر خود را در قالب فیلم در اختیار ما بگذارند؛ این آثار در سایت جشنواره بارگذاری می‌شوند و هنرمندان و علاقمندان می‌توانند این آثار را روی سایت تماشا کنند و آیین پایانی جشنواره نیز به صورت مجازی در همان سایت صورت می‌گیرد.
مشاوره فرهنگی و هنری استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: در حالی که به نوعی با محدودیت کرونایی رو به رو هستیم اما این محدودیت‌ها به معنای نفی نشاط اجتماعی و فکری جامعه نخواهد بود و برگزاری این جشنواره اقدام ارزشمندی است.
رضا کیانی بیان کرد: در چنین شرایطی برگزاری جشنواره و استفاده از بستر فضای مجازی برای آن قابل تقدیر است چرا که منجر به بروز خلاقیت‌ها و تبادل داشته‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: در آستانه هفته پژوهش هستیم و از این رو می‌طلبد با توجه به بنیه فکری و پژوهشی خوزستان این مقوله پررنگ باشد و با تئاتر آن را پیوند بزنیم؛ پژوهش یکی از حلقه‌های مفقوده در حوزه فرهنگ و هنر است و باید تلاش کنیم حرکت‌های پژوهشی به موازات دیگر اقدامات انجام شود.
 

سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان به دبیری آرش سهرابی از یکم الی چهارم دی ماه 99 در خوزستان برگزار می‌شود و در پایان این جشنواره ۲ اثر بر اساس رای هیات داوران به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

سیدصادق فاضلی: چمچیر نه منوچهر، شمشیر. چون شمشیرم شکست نه چون چمچیرم چکست ...! اینقدر نخند سر تمرین ... آیینه‌ای مقابلم گذاشتم و به جای خودم تو رو تو آینه می‌بینم، چقدر تیک داره گردنت، ...

|

نظرات کاربران