در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد

انتشار فراخوان سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان

فراخوان سی‌ودومین جشنواره تئاتر خوزستان برای برگزاری در آذر ماه سال جاری با حضور گروه‌های نمایشی استان منتشر شد.

به گزارش تئاتر خوزستان به نقل از ایسنا/خوزستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با مشارکت درگاه تخصصی هنرهای نمایشی ایران (ایران تئاتر) با هدف خلق تجربه‌های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و نگاه خلاق و مبتنی بر اصول علمی به هنر نمایش، همچنین تبیین اهمیت نقش هنرمند در شرایط دشوار اجتماعی به ویژه معضل جهانی شیوع بیماری کرونا، سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان را برگزار می‌کند.

اولویت‌های موضوعی جشنواره:

انتخاب موضوع و مضامین آزاد است ولی آثار با موضوعات ذیل از محورهای مورد تاکید جشنواره خواهند بود:

1) موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۳۹۹ (جهش تولید)

۲) استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های در جهت رشد و توسعه تئاتر در استان خوزستان.

۳) ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع جهانی بیماری کرونا.

 شرایط جشنواره:

۱) جشنواره پذیرای نمایش‌های صحنه‌ای مبتنی بر آثار و نمایشنامه‌های ایرانی خواهد بود.

تبصره ۱: متون اقتباسی (آداپته شده ایرانی) با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود، می‌توانند متقاضی حضور در بخش صحنه‌ای جشنواره باشند و در صورت رعایت نشدن این مهم مسئولیت هر گونه عدم شفاف‌سازی متوجه نویسنده و کارگردان خواهد بود.

۲) برگزیدگان این جشنواره به دبیرخانه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

۳) کلیه آثار نمایشی که در حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی سال ۹۸ تا شروع جشنواره استانی ۹۹ تولید و اجرا شده‌اند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش باشند و نظر به اهمیت استمرار اجراهای عمومی و با توجه به تعطیلی تالارهای نمایشی طی شش ماه گذشته و عدم امکان اجرا در شرایط کنونی، گروه‌های منتخب حضور در جشنواره باید متعهد به اجرای عمومی در اولین فرصت مناسب باشند.

۴)  ارایه و تحویل مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم برای اجرای عمومی و شرکت در سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

۵)  چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار مغایرتی با بندهای مذکور اثبات گردد دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در جشنواره‌های استانی و فجر باز خواهد داشت.

۶) هر گروه نمایشی راه یافته به سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان مبلغ ۳۵ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت خواهد کرد.

نحوه ثبت تقاضا:

با توجه به ظرفیت درگاه تئاتر ایران مراحل ثبت تقاضا جهت سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان به صورت الکترونیک و از طریق درگاه تئاتر خوزستان انجام می‌پذیرد.

۱) فرآیند ثبت تقاضا از تاریخ چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه سال جاری از طریق بخش ویژه «سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان» در «درگاه تئاتر خوزستان» به نشانی https://khoozestan.theater.ir/ انجام خواھد گرفت.

۲) متقاضیان در مرحله اول ثبت تقاضا باید فایل Word و Pdf نمایشنامه خود به ھمراه خلاصه نمایشنامه، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم و سایر مدارک را تا تاریخ مقرر در گاه‌شمار جشنواره، در بخش ویژه «سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان» در «درگاه تئاتر خوزستان» بارگذاری کرده و کد رھگیری دریافت کنند.

تبصره: شرکت‌کنندگان در جشنواره با ثبت تقاضا و ارسال اثر خود متعهد به پذیرش قوانین و سیاستگذاری‌های جشنواره هستند. عدم رعایت این قوانین به ویژه زمان‌بندی جشنواره موجب حذف آثار خواهد شد.

۳) گروه‌های متقاضی حضور در سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان در مرحله دوم ثبت نام (آبان ماه) باید فرم شماره یک (فرم تکمیل شده درخواست حضور در جشنواره شامل لیست بازیگران و عوامل) و پنج قطعه عکس با کیفیت از اجرا را در درگاه تئاتر خوزستان بارگذاری نموده و چهار نسخه از فیلم اجرای نمایش خود را بر روی لوح فشرده در تاریخ مقرر در گاه‌شمار جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. تأکید می‌شود که گروه‌های نمایشی نسبت به ضبط صدای واضح و با کیفیت و ثبت تصویری اثر، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.

نکته:

با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و در صورت غیرعادی شناخته شدن وضعیت استان با توجه به نظر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، هر گونه تصمیم‌گیری در مورد انتخاب آثار یا برگزاری جشنواره منوط به اعلام شرایط از سوی آن ستاد خواهد بود. بدیهی است برگزاری جشنواره تئاتر فجر نیز از همین رویه پیروی می‌کند.

گاه‌شمار جشنواره:

۱) آخرین مهلت ثبت تقاضا در جشنواره: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

۲) آخرین مهلت ارسال فیلم آثار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹

۳) بازبینی نمایش‌های متقاضی شرکت در جشنواره در محدوده زمانی ۲۵ تا ۳۰ آبان ۹۹ انجام خواهد شد.

۴)  اعلام نتایج بازبینی: اول آذر ۱۳۹۹

۵) برگزاری جشنواره: ۸ تا ۱۲ آذر ۱۳۹۹                                                                                            

نشانی دبیرخـانـه:

اهواز ـ خیابان فلسطین ـ اداره‌کل فرهنگ و ارشـاد اسلامی خوزستان ـ اداره هنری و سینمایی.

تلفن:  ۰۶۱۳۳۳۶۴۴۱۶                     

ایمیل: Email: khouz.nama@gmail.com

نشانی درگاه تئاتر خوزستان: https://khoozestan.theater.ir




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان
طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان

9 اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در روز سوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اهواز برای هیئت داوران و مخاطبان اجرا خواهند شد.

|

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران