در حال بارگذاری ...
در نشست معاونت هنری اداره کل و هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان مطرح شد

ضرورت توجه جدی به هنرمندان و تئاتر خوزستان

نشست مشترک معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به منظور بررسی شرایط تئاتر استان خوزستان در دوران کرونا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، نشست مشترک ناصر آریایی نیا معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و محمد یاقوت پور، ساسان شکوریان، عبدالمحمد نعناکار، بهزاد خیرالهی و حمیدرضا سالاروند هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و آرش سهرابی کارشناس تئاتر اداره کل روز دوشنبه 27 مردادماه 99 ساعت 10:30 در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این نشست محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با توجه به ابلاغ شیوه نامه برگزاری جشنواره استانی و نامه ارسالی اداره کل هنرهای نمایشی کشور جهت برگزاری جشنواره استانی، از معاونت هنری خواست تا شورای سیاست گذاری جشنواره تشکیل تا این شورا با توجه به شرایط استان و جواب ستاد استانی کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

یاقوت پور در ادامه در خصوص مسائل مالی انجمن گفت: امسال با توجه به اینکه بخش زیادی از جشنواره های تئاتر استان به صورت حضوری برگزار نمی شود باید بتوانیم بودجه لازم را برای حمایت از تولید تئاتر و آموزش تئاتر جذب نماییم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در پایان گفت: دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان مدت هاست در تالار آفتاب آماده بهره برداری است اما به علت عدم وجود تجهیزات اداری نمی توان از آن استفاده کرد و امیدواریم با حمایت آقای آریایی نیا این اتفاق هر چه زودتر عملیاتی گردد.

در ادامه این نشست ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با توجه به تعطیلی شش ماهه تالارهای نمایشی در استان گفت: پیش شرط اول برگزاری جشنواره استانی انجام تولیدات تازه تئاتر در سطح استان است و باید با هماهنگی ستاد استانی کرونا بتوانیم حداقل شرایطی تمرین را برای گروه های نماشی استان فراهم نماییم تا همچون سال های قبل تولیدات با کیفیتی برای شرکت در جشنواره استانی و در ادامه جشنواره بین المللی تئاتر فجر آماده گردد.

شکوریان در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص سال جاری و بیماری کرونا و وضعیت هنرمندان تئاتر استان خوزستان، ضروری است برنامه ریزی به گونه ای باشد که بتوان حمایت از تولید تئاتر، آموزش، جشنواره های مجازی و معیشت هنرمندان تئاتر در اولویت کاری باشد.

نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در پایان گفت: برخی شهرستان های استان چندین ماه است که دوره فعالیت هیئت رئیسه انجمن آنها به اتمام رسیده و با توجه به شرایط کرونا هیچ اقدامی صورت نگرفته است و با توجه به وضعیت موجود لازم است برای برگزاری انتخابات این شهرستان ها تصمیم گیری گردد.

حمیدرضا سالاروند عضو هیئت رئیسه و مدیر تالار آفتاب اهواز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تالار آفتاب اهواز گفت: با توجه به تعطیلی شش ماهه تالار آفتاب اهواز از ابتدای اسفندماه 98 تاکنون و عدم درآمد و همچنین مشکلات سیستم سرمایشی و امنیت تالار آفتاب لازم است حمایت های کوتاه مدت و بلند مدت از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به تالار آفتاب اهواز به عنوان مهم ترین تالار نمایشی استان که همواره مورد استفاده گروه های نمایشی بوده است انجام شود.

سالاروند در ادامه گفت: با توجه به شرایط تالار آفتاب اهواز و دارا بودن ظرفیت تبدیل به تئاتر شهر باید تلاش کنیم تا مجموعه تالار آفتاب به مجموعه «تئاتر شهر اهواز» تبدیل شود تا بتوانیم در ادامه از حمایت های اداره کل هنرهای نمایشی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه های تئاتر شهر اهواز استفاده نماییم.

در بخش بعدی این نشست بهزاد خیرالهی عضو هیئت رئیسه و رئیس انجمن هنرهای نمایشی اهواز نیز با توجه به شرایط تعطیلی فعالیت های نمایشی استان گفت: لازم است در خصوص آغاز تمرینات گروه های نمایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی تصمیم گیری شود و همچنین از تالار آفتاب اهواز به عنوان مرکز اصلی تئاتر در کلانشهر اهواز حمایت های لازم صورت پذیرد.

در ادامه این نشست عبدالمحمد نعناکار عضو هیئت رئیسه و خزانه دار انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با توجه به در پیش بودن ایام محرم گفت: در خصوص اجراهای تعزیه و نحوه برگزاری سوگواره تعزیه دزفول در حال برنامه ریزی هستیم که به محض مشخص شدن برای دریافت مجوزهای لازم از استان اقدام خواهیم کرد.

در بخش بعدی این نشست آرش سهرابی کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره های مجازی تئاتر در استان گفت: لازم است با نظارت بیشتر از سوی اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی استان بتوانیم سطح کیفی جشنواره های مجازی تئاتر در استان را بالا ببریم تا شاهد حضور آثار با کیفیت در این جشنواره ها باشیم.
در ادامه ناصر آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با شنیدن مسائل مطرح شده گفت: بسیار خوشحالم که این نشست را برای بررسی مسائل موجود تئاتر استان با هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار کردیم و مسائل بسیار مهمی مطرح شد.

آریایی نیا گفت: شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استانی را تا هفته آینده تشکیل خواهیم داد تا بعد از جواب ستاد استانی کرونا در خصوص نحوه برگزاری جشنواره تصمیم گیری شود و با توجه به شرایط موجود بتوانیم هر چه زودتر تالارهای نمایشی را برای تمرینات گروه های نمایشی بازگشایی کنیم.

معاون هنری سینمایی اداره کل اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بودجه های موجود و وجود مشکلات مالی در همه انجمن های هنری، تلاش داریم ضرورت های مالی انجمن ها را بررسی و تامین کنیم تا انجمن ها بتوانند به فعالیت خود در شرایط موجود ادامه دهند.

ناصر آریایی نیا در خصوص حمایت از تولید و آموزش گفت: با توجه به ضرورت حمایت از تولیدات تازه تئاتر و همچنین آموزش تئاتر، انجمن هنرهای نمایشی استان طرح های ضروری را ارائه نماید تا بتوانیم برای آنها بودجه مشخصی را مصوب نماییم و اجرا گردند.

معاون هنری اداره کل گفت: در خصوص راه اندازی دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان آمادگی لازم را داریم که طبق درخواست انجمن تجهزات اداری لازم را در اختیار قرار بدهیم و همچنین الان می توانیم انتخابات هیئت رئیسه شهرستان هایی که دوره هیئت رئیسه و ریاست آنها تمام شده است را به زودی انجام دهیم.

ناصر آریایی نیا در پایان افزود: امیدوارم با توجه جدی به ضرورت های هنرمندان و تئاتر خوزستان و با تعامل و همفکری مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان بتوانیم مسائل مربوط به تئاتر استان خوزستان را به خوبی برنامه ریزی و به انجام برسانیم.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

در نشست دبیر جشنواره فیلم تئاتر ایران و مدیر سازمان رسانه الحشد الشعبی عراق مطرح شد؛

گسترش همکاری تئاتری بین ایران و عراق
در نشست دبیر جشنواره فیلم تئاتر ایران و مدیر سازمان رسانه الحشد الشعبی عراق مطرح شد؛

گسترش همکاری تئاتری بین ایران و عراق

در نشست دبیر جشنواره بین المللی فیلم تئاتر ایران و نماینده انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با مدیر سازمان رسانه الحشد الشعبی عراق، بر گسترش همکاری مشترک در زمینه تئاتر تاکید شد.

|

نظرات کاربران