در حال بارگذاری ...
با اعلام برگزیدگان جشنواره

بانوی نقال خوزستانی برگزیده جشنواره نقالان علوی شد

با اعلام برگزیدگان چهارمین جشنواره سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش های مختلف، بانوی نقال خوزستانی برگزیده بخش بزرگسال بانوان شد.

به گزارش تئاتر خوزستان چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) عصر سه‌شنبه ۱۴ مردادماه 99 در رادیو تهران با معرفی برگزیدگان و برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این مراسم همزمان به صورت زنده از شبکه رادیویی رادیو نمایش، اپلیکیشن ایران صدا و صفحه اینستاگرامی رادیو نمایش پخش شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره و در بخش بزرگسال بانوان، معصومه لشنی بانوی نقال خوزستان موفق به کسب رتبه اول بخش بزرگسال بانوان و دریافت دیپلم افتخار، سردیس مرشد ولی‌اله ترابی و جایزه نقدی نفر اول چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی)  شد.

گفتنی است، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در راستای ارتقای فرهنگ علوی و ایرانی و نیز تقویت، بازپیرایی و به‌روزرسانی هنر سنتی و دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه‌خوانی (نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله) در کشور، چهارمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) را، هم‌زمان با دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید غدیر خم) برگزار کرد.

بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) رسید که از این میان ۳۷ اثر برای شرکت در جشنواره توسط هیئت انتخاب متشکل از علی ناری، دکتر امیر صادقی و استاد مهدی چایانی انتخاب شدند.

همچنین اردشیر صالح‌پور، محمدحسین ناصربخت، داود فتحعلی‌بیگی و علی ناری به عنوان داور، ارزیابی نهایی آثار چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) را بر عهده داشتند.

به گزارش تئاتر خوزستان چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) به‌صورت رقابتی در دو بخش میدانی و رادیویی در قالب هنر آیینی و کهن نقالی، پرده‌خوانی و حماسه‌خوانی(نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله) با رعایت تمهیدات لازم جهت حفظ سلامتی برگزارکنندگان جشنواره و شرکت‌کنندگان از ۴ مردادماه کار خود را آغاز و عصر سه‌شنبه ۱۴ مردادماه 99 به ایستگاه پایانی رسید.




نظرات کاربران