در حال بارگذاری ...
طبق جدول اجرایی

اجرای نقال خوزستانی در جشنواره سراسری نقالان علوی

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان از راه یافتن معصومه لشنی، از هنرمندان نقال واحد نمایش حوزه هنری خوزستان، به اختتامیه جشنواره نقالان علوی خبر داد.

به گزارش تئاتر خوزستان به نقل از ایسنا، آرش ساربان مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو چهارمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر «نقالان علوی» را همزمان با دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید غدیرخم) برگزار می‌کند.

ساربان با بیان اینکه معصومه لشنی از هنرمندان نقال واحد نمایش حوزه هنری خوزستان به اختتامیه این جشنواره راه یافته است اضافه کرد: این هنرمند روز دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

او افزود: این جشنواره در زمینه ارتقای فرهنگ علوی و ایرانی و نیز تقویت، بازپیرایی و به‌روزرسانی هنر سنتی و دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه‌خوانی نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله در کشور در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: داوود فتحعلی بیگی، اردشیر صالح پور، محمدحسین ناصربخت و علی لاری به عنوان داور آثار چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر «نقالان علوی» را ارزیابی می‌کنند.

به گزارش تئاتر خوزستان، چهارمین دوره جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر نقالان علوی امسال به دبیری مرشد محسن میرزاعلی و در آستانه عید سعید غدیر خم در حال برگزاری است و آیین پایانی روز سه‌شنبه 14 مرداد 99 در فضای باز میدان ارگ و مقابل ساختمان مرکزی رادیو با حضور تعداد اندکی از شرکت‌کنندگان و مشخصاً برگزیدگان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از ساعت 18:30 برگزار خواهد شد که این برنامه به شکل زنده از طریق فضای مجازی قابل دسترسی است.




نظرات کاربران