در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با دبیر جشنواره مطرح شد

۴۲ اجرا در هفته اول جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی اهواز

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی اهواز گفت: ۴۲ نفر کمدین داخلی و بین‌المللی در هفته اول از اولین جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی آنلاین در فضای مجازی با عنوان «کرونا در چنگال مدافعان سلامت » در اهواز به رقابت پرداختند.

به گزارش تئاتر خوزستان به نقل از ایرنا، حسین محمدی با بیان اینکه نفرات برگزیده این جشنواره به صداوسیما برای پخش استندآپ کمدی اجرا شده در جشنواره معرفی می‌شوند اظهار داشت: هفته اول این جشنواره با حضور ۴۱ نفر شرکت کننده از سراسر کشور و یک نفر از کشور آلمان به پایان رسید و همچنان رقابت تا پایان هفته جاری بین سایر شرکت کننده‌ها ادامه داد.

وی با بیان اینکه ۲۷ تیرماه نفرات برگزیده این جشنواره معرفی می شوند ادامه داد : در هفته اول جشنواره تعداد ۱۱ نفر شرکت کننده خانم با حضور خود علاقه و توانایی خود را در اجرای استند آپ کمدی نشان دادند .

محمدی افزود : انتخاب نفرات برتر شرکت کننده بر اساس معیارهای مدنظر داوران ؛ انتخاب موضوع ، انتقال موضوع و نوع ارتباط گیری با مخاطب است که توانایی کمدین را در این بخش مسابقه نشان می‌دهد .

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی استندآپ کمدی اهواز با اشاره به تفاوت استند آپ کمدی و سایر هنرهای نمایشی افزود : استندآپ کمدی با سایر هنرها متفاوت است به دلیل اینکه کمدین در این اجرا با اندیشه ، تفکر برنامه خود را اجرا می‌کند .

وی ادامه داد : در این اجرا هدف کمدین خنداندن مخاطب نیست بلکه قصد دارد مخاطب خود را بااجرا و موضوع مد نظر خود به فکر فروبرد و بار معنایی هدف خود را به مخاطب القا کند.

محمدی با بیان اینکه این برنامه در شرایط شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی منتشر می شود اظهار کرد : در شرایط سخت امروزی با شیوع ویروس کرونا که خانواده‌ها در قرنطینه خانگی هستند ، فضای مجازی باعث خارج شدن و روحیه بخشی شده است که  استندآپ کمدی با تم شوخی‌های کمدین در بداهه باعث انتقال نشاط از طریق فضای مجازی شده است .

وی با بیان اینکه اجراهای کمدین ها هرشب در صفحه اینستاگرام منتشر می‌شود افزود :اجراهای این جشنواره به صورت آنلاین برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند هر شب‌ طبق جدول اجرایی که در صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس https://www.instagram.comstandup_festival اجرا ها را دنبال کنند.

استندآپ کمدی یا شوخی‌پردازی روی صحنه نوعی اجرای کمدی است که در آن اجرا کننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان و ببنندگان صحبت می‌کند؛ این کمدی معمولاً توسط یک نفر اجرا می‌شود. در این نمایش، کمدین با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد.

 اجراهای جشنواره بین المللی استندآپ کمدی آنلاین از شنبه ۱۴ تا ۲۵ تیرماه 99 به مدت ۲ هفته هر شب ساعت ۲۲ ارائه می‌شوند.




نظرات کاربران