در حال بارگذاری ...
در پی وضعیت این روزهای تئاتر

کلاس های آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو به صورت آنلاین برگزار می شود

کلاس های آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور به صورت آنلاین و با حضور اساتید هنرهای نمایشی در سطح کشور برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، ساسان شکوریان صاحب امتیاز و مدیر مسئول آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو با اعلام این خبر گفت: در پی ادامه بیماری کرونا در استان خوزستان و تعطیلی چهار ماهه فعالیت های آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو، تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط موجود ادامه ی فعالیت های آموزشی در فضای مجازی و به صورت آنلاین با حضور اساتید هنرهای نمایشی ویژه تمامی علاقمندان هنرهای نمایشی در سطح کشور برگزار گردد.

شکوریان افزود: در این دوره از کلاس های آموزشی در حوزه بازیگری، کارگاه تخصصی بازیگری با عنوان «مطالعات و شناخت بازیگری» توسط محمدرضا رحیمی کارگردان، بازیگر و استادیار و دارنده نشان درجه یک هنری و دکتری تخصصی کارگردانی تئاتر با سرفصل های مشخص شده برای علاقمندان برگزار می گردد.

مدیر مسئول آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو اظهار کرد: در حوزه نمایشنامه نویسی کارگاه «نمایشنامه نویسی کوتاه با موضوع کرونا» توسط سیروس همتی نمایشنامه نویس، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و سینما برا هنرجویان برگزار می گردد و در پایان دوره نمایشنامه های نگارش شده توسط هنرجویان به انتخاب هیئت داوران نمایشنامه نویسی کشور انتخاب و در قالب کتاب منتشر و در اختیار گروه های نمایشی قرار خواهد گرفت.

ساسان شکوریان در خصوص کارگاه تخصصی هنرهای نمایشی گفت: کارگاه تخصصی هنرهای نمایشی با عنوان «مبانی ادبیات نمایشی» توسط مهرداد بهراد دکتری تخصصی فلسفه هنر، مترجم، پژوهشگر حوزه هنر و علوم انسانی و استاد دانشگاه برگزار می شود که این دوره برای تمامی هنرجویان و هنرمندان فعال در رشته های مختلف هنرهای نمایشی قابل استفاده است و این کارگاه پیش نیاز مباحث تخصصی تر همچون تحلیل نمایشنامه، مبانی نمایشنامه نویسی و نقد است.

شکوریان در خصوص دوره های تئاتر محیطی و خیابانی گفت: با توجه به نیاز و ضرورت توسعه تئاتر محیطی در شرایط موجود و اهمیت این گونه اجرایی، کارگاه تخصصی «تئاتر محیطی و خیابانی» توسط سامان خلیلیان مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی کشور و کارگردان و مدرس دوره های آموزشی تئاتر محیطی و خیابانی با چهار سرفصل مختلف ویژه تئاتر محیطی و خیابانی به صورت آنلاین برگزار می گردد.

مدیر آموزشگاه چهارسو در ادامه گفت: کارگاه تخصصی کارگردانی تئاتر با عنوان «از متن تا اجرا» توسط سیاوش طیب طاهر دکتری پژوهش هنرهای دارماتیک در طی سه دوره و از مبانی تا پیشرفته برای علاقمندان و هنرجویان کارگردانی تئاتر با سرفصل های مختلف برگزار خواهد شد.

ساسان شکوریان در ادامه با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان از کلاس های هنرهای نمایشی گفت: کارگاه «بازیگری نمایش خلاق» ویژه کودک و نوجوان توسط غزل بویری بازیگر و کارگردان تئاتر خوزستان در طی سه دوره متوالی از مبانی تا پیشرفته با سرفصل های مختلف و مناسب کودکان و نوجوانان و قابل انتقال در فضای مجازی برگزار می گردد.

مدیرمسئول آموزشگاه چهارسو گفت: کارگاه «مبانی بازیگری» ویژه هنرجویان تازه ورود به عرصه هنرهای نمایشی توسط سیداسماعیل سخایی بازیگر، کارگردان و مدرس کارگاه های آموزش بازیگری طی سه دوره متوالی با شش سرفصل نخست بازیگری ثبت نام و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در خصوص ثبت نام در دوره های آموزشی آنلاین گفت: علاقمندان در سطح کشور برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در هر یک از کارگاه های آموزشی مدنظر با شماره همراه 09358738731 و تلفن ثابت 06152728003 و یا پیچ اینستاگرام آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو به آدرس https://www.instagram.com/4sooac/ تماس حاصل نمایند.

ساسان شکوریان در پایان گفت: دوره های آموزشی برنامه ریزی شده با توجه به امکانات فضای مجازی انجام شده است و تلاش داریم در این کارگاه های آموزشی مطالب به درستی به هنرجویان انتقال داده شود و امیدوارم با استقبال از این دوره ها، بتوانیم دوره های جدیدتری را که در حال برنامه ریزی هستیم به صورت آنلاین برگزار نماییم.




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان خوزستانی:

متولیان تئاتر کشور، نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند
ساسان شکوریان، کارگردان خوزستانی:

متولیان تئاتر کشور، نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند

ساسان شکوریان، کارگردان راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت در گوشه‌گوشه مناطق مختلف کشورمان ظرفیت‌های نمایشی بسیاری است و امیدواریم متولیان تئاتر کشور نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند.

|

نظرات کاربران