در حال بارگذاری ...
فعالیت‌های تئاتری در شهرستان های خوزستان؛

تئاتر نوپای شهر چمران در سالی که گذشت

هنرمندان تئاتر خوزستان همواره و در سخت ترین شرایط به فعالیت های نمایشی خود ادامه داده و هیچ گاه فعالیت های خود را متوقف نکرده اند. از روزهای آغازین سال ۱۳۹۸ که وقوع سیل استان خوزستان را در بر گرفت تا روزهای پایانی سال و شرایط سخت مبارزه با بیماری کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت های هنری کشور و استان خوزستان حادث شده است، فعالیت هنرمندان تئاتر این استان به روش های مختلف ادامه داشته است.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، در سالی که پشت سر گذاشتیم تئاتر در استان پهناور خوزستان فعالیت های چشمگیری داشت و به همین منظور و به رسم سالیان پیش، به بررسی و ارائه گزارش فعالیت های نمایشی از شهرستان های مختلف استان خوزستان پرداختیم. شهر چمران در بیست و پنج کیلومتری شهر بندرماهشهر و در کنار رودخانه جراحی قرار گرفته‌است. دفتر انجمن هنرهای نمایشی این شهر از تاریخ 16 آذرماه 1398 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. در متن پیش رو به منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی شهر چمران به ریاست حسین عارفی منش، تئاتر شهر چمران در مدت کوتاه فعالیت خود در سال ۹۸ را ورق زدیم.

 

تولید و اجرای نمایش:

1) اجرای نمایش خیابانی «روی بال خیال» به نویسندگی و کارگردانی عبدالعظیم عساکره کاری از گروه تئاتر انتظار از تاریخ 25 آذرماه 98 ساعت 19 در پارک شهداء شهر چمران به مدت سه شب اجرا شد. در این نمایش حسین عارفی منش طراح فضا و بازیگر و زیور امیری و زینب عساکره سایر بازیگران این نمایش بودند.

2) اجرای نمایش عربی «رصاص الطایش» به کارگردانی حسین عارفی منش کاری از گروه تئاتر انتظار بر اساس طرح و ایده ای از محمد جوهری با بازی حسین عارفی منش، مرتضی قیم، زینب عساکره و سیدمحمدحسین موسوی از ۲۶ بهمن ماه 98 ساعت ۱۹ در پارک شهدا شهر چمران به مدت پنج شب اجرا شد.

3) اجرای «جنگ شادی» به مناسبت پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر در 5 روستای مناطق محروم شهر چمران توسط انجمن هنرهای نمایشی شهر چمران با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر، بخشداری مرکزی و شهرداری شهر چمران.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران