در حال بارگذاری ...
تئاتر در شهرستان های خوزستان؛

گام های بلند تئاتر بندرامام خمینی(ره) در سالی که گذشت

هنرمندان تئاتر خوزستان همواره و در سخت ترین شرایط به فعالیت های نمایشی خود ادامه داده و هیچ گاه فعالیت های خود را متوقف نکرده اند. از روزهای آغازین سال ۱۳۹۸ که وقوع سیل استان خوزستان را در بر گرفت تا روزهای پایانی سال و شرایط سخت مبارزه با بیماری کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت های هنری کشور و استان خوزستان حادث شده است، فعالیت هنرمندان تئاتر این استان به روش های مختلف ادامه داشته است.

به گزارش ایرانتئاتر از خوزستان، در سالی که پشت سر گذاشتیم تئاتر در استان پهناور خوزستان فعالیت های چشمگیری داشت و به همین منظور و به رسم سالیان پیش، به بررسی و ارائه گزارش فعالیت های نمایشی از شهرستان های مختلف استان خوزستان پرداختیم. در متن پیش رو به منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی بندرامام خمینی(ره) به ریاست مهدی حیدری، تئاتر بندرامام خمینی(ره) در سال ۹۸ را ورق زدیم.

 

رویدادهای نمایشی:

1) برگزاری همایش داخلی «نمایش کوتاه» در بین هنرجویان تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایشی بندر امام خمینی(ره) در تاریخ 27 دی ماه 98 به مدت 3 روز.

2) کمک و نظارت بر گروه های نمایشی دانش آموزی توسط  انجمن هنرهای نمایشی بندر امام خمینی(ره) جهت شرکت در جشنواره تئاتر دانش آموزی که خروجی آن راهیابی دو اثر برگزیده جهت شرکت در جشنواره دانش آموزی استان خوزستان بود.

3) برگزاری مراسم آیینی «شب یلدا» ویژه هنرمندان تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایشی بندرامام خمینی(ره).

4) اعلام فراخوان «دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی فانوس بندر» در بهمن ماه 98 و ارسال بیش از 80 اثر تئاتر خیابانی یه دبیرخانه جشنواره و انجام مرحله بازبینی در اوایل اسفندماه 98 و اعلام 12 نمایش راه یافته به جشنواره از 9 استان کشور که برگزاری جشنواره به علت شیوع بیماری کرونا در کشور به سال 99 موکول شد.

 

کارگاه های آموزشی:

1) برگزاری دوره های آموزشی «بدن و بیان» توسط مهدی حیدری ویژه هنرجویان انجمن هنرهای نمایشی بندر امام خمینی(ره).

2) برگزاری جلسات «پخش و تحلیل فیلم تئاتر» توسط دفتر انجمن هنرهای نمایشی بندرامام خمینی(ره) ویژه هنرجویان و هنرمندان تئاتر.

 

تولید و اجراهای عمومی نمایش:

1) اجرای عموم نمایش «تمام من همه عدو» به کارگردانی مهدی حیدری کاری از گروه تئاتر فانوس بندر از 11 الی 26 مردادماه 98 در آمفی تئاتر مهر جهت شرکت در سی و یکمین جشنواره تئاتر خوزستان.

2) اجرای نمایش «کابوس یک رویا» به کارگردانی سیدحسین عباسپور کاری از گروه تئاتر فانوس بندر از 20 الی 22 دیماه 98 در فرهنگسرای مهر بندرامام خمینی(ره).

3) اجرای نمایش خیابانی « 1306» به کارگردانی ایرج عباسی کاری از گروه تئاتر فانوس بندر در تاریخ 10 و 11 بهمن ماه 98 در سطح شهر جهت شرکت در دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «فانوس بندر».

4) اجرای نمایش «بازگشت» به کارگردانی مرتضی باوی کاری از گروه تئاتر فانوس بندر از 3 الی 5 بهمن ماه 98 در فرهنگسرای مهر بندرامام خمینی(ره).

5) انجام تمرینات نمایش کمدی «ازدواج جنجالی» به کارگردانی مهدی حیدری کاری از گروه تئاتر فانوس بندر ‌که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تالارهای نمایشی در سراسر کشور، اجرای این نمایش تعطیل و به زمان دیگری موکول شد.

6) اجرای نمایش«حدس بزن کی برای شام میاد؟» توسط هنرمندان معلول به کارگردانی مهران الهدادی کاری از گروه تئاتر فانوس بندر جهت بازبینی شرکت در جشنواره منطقه ایی معلولین بندرعباس در تاریخ 7 آذرماه 98.

 

حضور در جشنواره های تئاتر:

شرکت در چهارمین همایش استانی تئاتر جوان نور در آبادان از 10 الی 13 بهمن ماه 98 با نمایش «بازگشت» به کارگردانی مرتضی باوی کاری از گروه تئاتر فانوس بندر و کسب جایزه تقدیر بازیگری مرد توسط رضا عبادی.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران