در حال بارگذاری ...
برای برگزاری در شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال؛

فراخوان «جشنواره تئاتر طبیبان مهر» منتشر شد

فراخوان «جشنواره تئاتر طبیبان مهر» با شعار در خانه بمانیم ویژه شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال منتشر شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمدرضا خردمند قائم مقام دبیر جشنواره تئاتر طبیبان مهر با اعلام خبر انتشار فراخوان جشنواره به تئاتر خوزستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جهت تقدیر و تقدیس از محضر طبیبانه و ماهرانه جامعه معزز و با شرافت پرستاری و پزشکی استان خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن های هنرهای نمایشی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال با حمایت هنرمندان تئاتر این سه شهرستان به منظور ارتقا پذیرفتن و نشر فرهنگ پشتیبانی از پویش در خانه بمانیم، «جشنواره تئاتر طبیبان مهر» ویژه هنرمندان تئاتر شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال برگزار خواهد کرد.

خردمند افزود: این جشنواره حمایتی با حضور داوران این سه شهر شمالی خوزستان با شعار در خانه بمانیم با رویکرد نمایش های خانگی برگزار خواهد کرد و پس از خروج از این بحران و قرنطینگی آثار برگزیده مجوز اجرای صحنه و پلاتو با دعوت از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خانواده های محترم ایشان در سه شهرستان اندیمشک، دزفول و شوش دانیال را دریافت خواهند کرد.

قائم مقام دبیر جشنواره با اعلام اینکه هدف اصلی جشنواره و هنرمندان حاضر بالا بردن سطح روحی مردم و ترغیب آن ها به ماندن در خانه در طول دوره قرنطینه است گفت: جشنواره با موضوع آزاد است اما اولویت با موضوعاتی از جمله پرستاران فرشتگان رحمت، قصه های بومی، در خانه بمانیم، ویروس کرونا، معضلات جهانی، خانه و خانواده و همدلی و اتحاد خواهد بود.

محمدرضا خردمند ضمن اعلام شرایط عمومی شرکت در جشنواره گفت: این جشنواره ویژه هنرمندان تئاتر شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال خواهد بود و به آثار بقیه شهرستان های استان ترتیب اثر داده نخواهد شد و همچنین به منظور کمک به رشد و توسعه تئاتر استان، نمایشنامه های بومی در اولویت قرار دارند و اولویت با آثاری است که به صورت خلاقانه و در خانه با استفاده از اعضای خانواده به عنوان بازیگر، بازی گرفتن از کودکان خانواده و یا به صورت مونولوگ اجرا و تصویربرداری شوند و هر اثر نمایشی نباید بیش از 30 دقیقه باشد و تمامی آثار از طریق فیلم آثار نمایشی بازبینی و داوری می شود و بولتن جشنواره به صورت مجازی منتشر خواهد شد.

وی رویکردهای جشنواره را به شرح زیر برشمرد:

الف) حمایت از پویش در خانه بمانیم، تمامی هنرمندان را با شرکت در این جشنواره در جهت فرهنگ سازی، تبلیغ و ترغیب مردم در راستای این پویش ملی و بین المللی هدایت می نماید.

ب) پیشکسوتان و گروه های فعال نمایشی جهت فرهنگ سازی و حمایت از پویش در خانه بمانیم با حضور سبزشان در این جشنواره گامی موثر برای شکست و قطع زنجیره ویروس کرونا خواهند برداشت.

پ) این جشنواره فرصت مناسبی جهت استعدادیابی است و مدیران گروه های نمایشی با اعتماد به پتانسیل های جدید می توانند ایجاد فرصت جهت شکوفایی و پویایی این استعدادها باشند.

ت) هدف اصلی جشنواره تقدیر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی است که ماه ها جهت از بین بردن ویروس کرونا و بهبودی هموطنان عزیزمان تلاش کرده اند و در خط مقدم جبهه این ویروس خطرناک برای زندگی بخشیدن به ما جنگیده اند.

قائم مقام دبیر جشنواره در مورد جوایز «جشنواره تئاتر طبیبان مهر» گفت: به برگزیدگان جشنواره در بخش های مختلف بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، موسیقی و طراحی پوستر و بروشور؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا خواهد شد و همچنین نمایش های برگزیده مجوز اجرای صحنه ای و پلاتویی در استان دریافت کرده و جهت تقدیر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در اولویت اجرا برای این عزیزان وخانواده های محترمشان می باشد.

خردمند در خصوص مدارک مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اظهار کرد: فرم تکمیل شده تقاضای شرکت در جشنواره به همراه چهار نسخه لوح فشرده dvd از فیلم نمایش و مجوز کتبی نویسنده، پوستر و بروشور، یک عدد عکس از کارگردان و سه عکس از نمایش؛ همگی بر روی لوح فشرده از مواردی است که باید به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد و متقاضیان می توانند تمامی مدارک کامل بدون نقص را به یکی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال تحویل نمایند.

وی در مورد زمانبندی جشنواره گفت: آخرین مهلت ارسال آثار نمایشی 20 اردیبهشت  1399 خواهد بود و اعلام نتایج جشنواره 31 اردیبهشت 1399 انجام می گردد.

محمدرضا خردمند در پایان اظهار کرد: متقاضیان در شهرستان اندیمشک آثار نمایشی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک واقع در کوی زیباشهر، خیابان دلپذیر و در شهرستان دزفول به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول واقع در خیابان کشاورز، نبش خیابان شهید بهشتی و در شهرستان شوش دانیال به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش دانیال واقع در خیابان مدرس، نبش خیابان آزادی تحویل نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه 09369732653 تماس حاصل نمایند.

فایل فراخوان و فرم شرکت در جشنواره به صورت PDF در انتهای خبر قابل دریافت است.

 

«جشنواره تئاتر طبیبان مهر» به دبیری محمد یاقوت پور و قائم مقامی محمدرضا خردمند در شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران