در حال بارگذاری ...
رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک در گفت و گو با تئاتر خوزستان مطرح کرد:

کیفیت سالن‌ها و پلاتوها و جشنواره‌ها از جمله کمبودهای تئاتر هستند

مهدی آشوغ رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک، نویسنده و کارگردان تئاتر است که از سال ۸۴ فعالیت‌ تئاتری خود را آغاز کرده و به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی گفت و گویی را با این هنرمند تئاتر انجام دادیم.

به گزارش تئاتر خوزستان، مهدی آشوغ مدیر دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک و سرپرست گروه تئاتر اری ترین در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: کیفیت سالن‌ها و پلاتوها، ایجاد تبلیغات و شرایط معرفی اثر، اسپانسر، قراردادهای کاری و جشنواره‌ها از جمله کمبودهای تئاتر هستند که مسئولان مربوطه باید برای رفع آنها تلاش کنند.

رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک با بیان اینکه هنر تئاتر مجموعه‌ای از تمامی هنرها از جمله نور، موسیقی، حرکت، متن، نقاشی، طراحی‌های ناب هنری و گرافیک برای استفاده از انواع مدیاها در راستای برقراری ارتباط با جامعه هدف یا همان مخاطب است افزود: با توجه به اینکه هدف در تئاتر مردم هستند، پس باید بدانیم که تئاتر هنری از توده مردم برای مردم است و دیدن خود در قالب دیگری روی صحنه برای تزکیه جامعه خود، نشان از اهمیت پدیده فاخر هنر تئاتر است.

وی اختصاص یک روز به نام روز جهانی تئاتر را یکی از نکات مهم در اهمیت و ارزش این برشمرد و تصریح کرد: تئاتر به شدت در جامعه تاثیرگذار است و چون مردمی‌ترین هنر جوامع امروزی است، بعد از سینما به هم‌تراز موسیقی تبدیل شده است.

سرپرست گروه تئاتر اری ترین عنوان کرد: تئاتر از ارسطو آغاز شده، با شکسپیر اوج گرفته و با برتولد برشت تبدیل به یک ایدئولوژی شده که کمتر پدیده‌ای این‌چنین سیر تحولی در تاریخ داشته و این نشان از اهمیت و تاثیرگذاری این پدیده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد تئاتر ارتباط جامعه فرهیخته با توده مردم و عوام است تصریح کرد: تئاتر زنده‌ترین هنر و انسانی‌ترین شکل هنری است و در ابتدا پدیده‌ای کاملا اشرافی و روشنفکرانه بود که عاقلان و متفکران مختلف جوامع پیشرو تزها و مانیفست‌های فلسفی، اجتماعی، سیاسی، روانشناختی و جامعه‌شناسی خود را در قالب‌های مختلف تئاتر با مردم جامعه خود در میان می‌گذاشتند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک به فعالیت‌های این انجمن اشاره کرد و ادامه داد: انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک یکی از بهترین، پویاترین و موفق‌ترین دوران کاری خود را دارد و برگزاری جشنواره لاله‌های سرخ به‌عنوان رویدادی ملی و مطرح، جشنواره استانی برنا با رویکرد معرفی و شناخت استعدادهای جوان و همایش ستارگان خاک مختص به هفته دفاع‌مقدس از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویدادهای این انجمن هستند.

آشوغ ضمن تقدیر از همکاری و حمایت بی‌دریغ مسئولان اندیمشک از مجموعه تئاتر خاطر نشان کرد: کیفیت سالن‌ها و پلاتوها، ایجاد تبلیغات و شرایط معرفی اثر، اسپانسر، قراردادهای کاری و جشنواره‌ها از جمله کمبودهای تئاتر هستند که مسئولان مربوطه باید برای رفع آنها تلاش کنند.

وی در پایان اظهار داشت: اجرای مستمر نمایش با موضوعات متفاوت در سالن‌های مختلف، برگزاری بدون وقفه کلاس‌های آموزش بازیگری موفقیت‌آمیز و حضور مستمر، قوی و موفقیت‌آمیز در جشنواره‌های مختلف استانی منطقه‌ای و ملی از دیگر اقدامات انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک هستند.

 




مطالب مرتبط

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

نظرات کاربران