در حال بارگذاری ...
پیام عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»؛

تئاتر صحنه ی ارائه فکر و نقد و نظر اجتماعی ‌است

عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در پیامی هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی ۹۹ را تبریک گفت.

به گزارش تئاتر خوزستان، عبدالمحمد نعناکار عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی سال 99 پیامی را منتشر کرد.

متن پیام عبدالمحمد نعناکار عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به شرح زیر است:

به نام خالق هنرمند هستی

طبق رسمی دیرین هر سال در این روزها به بهانه ی روز جهانی تئاتر مسئولین به یاد می آورند تئاتری هست و هنرمندی، فرصت را غنیمت می شمرند تا تبریک خود را بگویند که ما در کنار شما هستیم. اما درطول سال تمام وعدها به دست فراموشی سپرده می شود، البته در این میان هستند مسئولینی هستند که سخن شان از روی صدق و صفا است.

 تئاتر به ما آموخت تا چگونه بیندیشیم و شهامت سخن گفتن را داشته باشیم، چگونه با بیان حقایق با مخاطب ارتباط برقرار کنیم، به ما تعمق و تفکر، طرز نگاه زیباشناسانه را آموخت، به ما آموخت چگونگی کشف حقایق پنهان زندگی را، و از همه مهمتر سخن و نقد دیگران را بشنویم.

تئاتر صحنه ارائه فکر و نقد و نظر اجتماعی ‌است. امکانی عظیم به ما می دهد تا وقایع را در صحنه به حقایق تبدیل کنیم.

اما این هنر شریف و انسانی دستخوش ناملایمات ارتباطی قرار گرفته و تفکرات فردی و دورزدن و یا نادیده گرفتن حقوق هنرمندان در امواج کلام های بدون پشتوانه عملی گم و گور گردیده است.

غافل از اینکه تئاتر بر ذات «انسان» و «زندگی» مبتنی‌ست، غافل از اینکه اگر نامهربانی بر او سایه افکند هرگز خود زیر سایه قرار نخواهد گرفت، چرا که تئاتر انسانی‌ترین هنرهاست.

تئاتر ملی آرزوی همیشگی هنرمندان تئاتر کشور بوده و خواهد بود. تئاتری ایرانی که با روحیه و خصال دینی و ملی قرابت داشته و هویت و هستی‌شناسی ایران اسلامی را در فرهنگ جهانی به نمایش بگذارد.

به امید روزی که هنرمند تئاتر از حمایت واقعی برخوردار گردد.

 

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران