در حال بارگذاری ...
پیام مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»؛

روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی جهت تفکر و آسیب شناسی فرداهای تئاتر ایران است

مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان و عضو کانون ملی منتقدان ایران در پیامی هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی ۹۹ را تبریک گفت.

به گزارش تئاتر خوزستان، رضا کیانی مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان و عضو کانون ملی منتقدان ایران به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی سال 99 پیامی را منتشر کرد.

متن پیام رضا کیانی مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان به شرح زیر است:

فرارسیدن روزجهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را در هنگامه شورانگیز بهار حضور جامعه گرامی تئاتر کشور، خاصه هنرمندان خونگرم، صبور و فرهیخته تئاتر و هنرهای نمایشی خوزستان و مدیران و متولیان فرهنگی هنری استان تبریک عرض می کنم. و یاد هنرمندان فقید این خطه زرخیز که امسال در کنار ما نیستند گرامی می دارم.

به اعتقاد اینجانب به عنوان خدمتگذار و عضوی کوچک از خانواده گرانقدر فرهنگ و هنر، شایسته است در روز جهانی تئاتر تنها به بیان فلسفه و خواستگاه و نقش ارزنده معنوی و اجتماعی تئاتر و هنرهای نمایشی بسنده نکرد، بلکه ضرورت دارد مشکلات، کاستی ها، دغدغه های اهالی تئاتر، ظرفیت ها، فرصت ها و چالش ها در این وادی را هم در نظر گرفت. ضمن ارج نهادن و تکریم موفقیت ها و دستاوردهای تئاتر کشور، روز جهانی تئاتر را به عنوان فرصتی جهت تفکر، آسیب شناسی و بازاندیشی پیرامون سیاستگذاری های حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی، ‌اندیشه ورزی و نگرشی واقع بینانه به مشکلات امروز و ترسیم چشم اندازی سازنده برای فرداهای تئاتر ایران مغتنم بدانیم. همه فعالان عرصه هنرهای نمایشی اعم از هنرمندان و مدیران نسبت به اعتلای بنیه این هنر فاخر مسئول هستند.

گام نخست درمسیر توسعه تئاتر در جای جای ایران، تقویت همدلی عالمانه میان هنرمندان، مدیران، چهره های دانشگاهی،  گروههای مردم نهاد، بخش خصوصی و رسانه ها است و لازمه تقویت همدلی چیزی جز صداقت در گفتار و کردار، تعهد و‌ درک متقابل و حرکت در مجرای قانون نیست. گرچه در برهه کنونی بدلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا فعالیت های اجرایی در سالن های نمایش تعطیل گردید، اما تلاش صادقانه جمعی از هنرمندان گرامی تئاتر در فضای مجازی به گونه ای خودجوش و به طرق مختلف و تحسین برانگیز از جمله تولید و انعکاس پیام های آگاهی بخش حوزه سلامت، فیلم اجرای  نمایشهای فاخر، نمایشنامه خوانی مجازی و معرفی کتاب و سایر اقدامات انسان دوستانه در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در این ایام و در میان مردم نشان از حسن درایت، خلاقیت و تعهد هنرمندان نسبت به تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی و فکری جامعه بود. از درگاه ایزدمتعال توفیق روزافزون را برای خانواده فهیم، دغدغه مند و فرهیخته تئاتر در سال جدید خواستارم.

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران