در حال بارگذاری ...
پیام معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»؛

روز ملی هنرهای نمایشی مرور مرارت هنرمندانی ست که جهان را برای زیستن انسان ساده تر می کنند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی ۹۹ را تبریک گفت.

به گزارش تئاتر خوزستان، ناصر آریایی نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی سال 99 پیامی را منتشر کرد.

متن پیام ناصر آریایی نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شرح زیر است:

وجه خدا اگر شودت منظر نظر

زین پس شکی نماند که صاحب نظر شوی

گر در سرت هوای وصال است حافظا

باید که خاک درگه اهل هنر شوی

اهل هنر شدن سخت است و ریاضت فراوانی دارد. خداوند در تجلی و ظهورش جمال خود را در موجودات ظاهر می سازد و کسی که این حسن را در عالم درمی یابد عاشق است. صورت و ساختار و بصیرت آثار هنری که با زبان و بدنِ انسانِ اشرف مخلوقات عرضه می شود خود، جلوه ای از هنر والای الهی است که در قالب هنر انسانی جلوه پیدا می کند. تئاتر نیز جلوه ای از هنر است که به چیستی رابطه انسان با جهان و با خالق جهان می پردازد. پس چنان متعالی است که هنرمند را تعالی می بخشد و هنرمند بودن تعهد به اصولی است که در طریق آن هنر را می باید آموخت. روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر مرور مرارت و تجلیل از هنرمندانی است که جهان را برای زیستن انسان ساده تر می کنند. ضمن ارج نهادن به هنر والای تئاتر، هنرِ ارجمند هنرمندان تئاتر را می ستایم و آرزوی سلامتی و توفیق برای آنان از خداوند مسئلت دارم. باشد که چراغ پر فروغ تئاتر بر تارک هنر ایران بدرخشد.

 

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران