در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای «روز ملی هنرهای نمایشی»؛

دوباره در سالن های تئاتر جمع می شویم و شادی را به مردمان هدیه می دهیم

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی را به اهالی این هنر در استان خوزستان تبریک گفت.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی سال 99 پیامی را منتشر کرد.

متن پیام محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شرح زیر است:

به نام خالق هنر

تئاتر با قدرت داستان‌گویی و تخیل، راه‌های تازه‌ای برای دیدن جهان و یکدیگر به ما عرضه می‌کند و در میان جهالت تحمل‌ناپذیر، فضایی برای تفکر مشترک ایجاد می‌کند و هنرمندان تئاتر با آفرینش و ایجاد فضای ذهنی، آغازگر کشف رازهای زیاد می‌شوند در این جهان شگفت‌انگیز.

هفتمین روز از آغاز بهار «روز ملی هنرهای نمایشی» نامگذاری شده است و چه تقارن زیبایی. نوروز سخن از تازگی و روز نو دارد و تئاتر آیین نو شدن اندیشه است و در بهار امسال که حال دنیا با این مهمان ناخوانده خوب نیست و برای ما که با تئاتر آموخته‌ایم که می‌توانم وظیفه انسانی خود را با دنیای نمایش بهتر بشناسیم در خانه می مانیم و پاسداشت این روز بزرگ را در قلب هایمان گرامی می داریم.

روز ملی هنرهای نمایشی ایران که همراه شده است با روز جهانی تئاتر را به اهل تئاتر و هنرمندان اندیشمند کشور و به خصوص هنرمندان تلاشگر تئاتر خوزستان تبریک می گویم و آیین های جشن و شادی این روز را به روزهای پس از شکست این بحران و ویروس ناخوانده موکول می کنیم، تا آن زمان دوباره در سالن های تئاتر جمع شویم و با این هنر کهن، شادی را به مردمان این دیار هدیه دهیم و در پایان از هنرمندانی که در این ایام در کنار مردم با فرستادن کلیپ هایی تصویری در فضای مجازی برای حفظ جان مردم تلاش می کنند تشکر ویژه دارم.

 

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران