در حال بارگذاری ...
علی اصغر همتیان در گفت و گو با تئاتر خوزستان مطرح کرد

بهمن داغ و پرافتخار تئاتر امیدیه

تئاتر خوزستان: تئاتر شهرستان امیدیه چند سالی است با برنامه ریزی صحیح و تولیدات مستمر توانسته است جایگاه بسیار خوبی در تئاتر استان خوزستان داشته باشد. بهمن ماه امسال هنرمندان تئاتر امیدیه با حضور در چهار جشنواره تئاتر منطقه ای و استانی توانستند افتخارات زیادی را برای این شهرستان کسب نمایند و این بهانه ای شد تا در این زمستان سرد، با علی اصغر همتیان رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان گفت و گوی داغی را داشته باشیم.

جناب همتیان از فعالیت های تئاتر شهرستان امیدیه در این ایام بفرمایید؟

‍‍‍تئاتر امیدیه در طی چند سال اخیر با حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه ریزی های دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان و تلاش هنرمندان عزیز تئاتر امیدیه توانسته همواره تولیدات خوب و با کیفیتی را داشته باشد که به حمدالله در بهمن ماه امسال حضورهای موفقی را در چهار جشنواره تئاتر منطقه ای و استانی تجربه کردیم.

همانطور که گفتید در بهمن ماه امسال چهار نمایش از شهرستان امیدیه در چهار جشنواره تئاتر استان خوزستان خوش درخشیدند. از چهارمین همایش تئاتر جوان نور در شهرستان آبادان شروع کنیم. از حضور در این جشنواره و جوایز کسب شده بفرمایید؟

چهارمین همایش استانی تئاتر جوان نور از 10 الی 13 بهمن ماه 1398 با حضور 9 گروه نمایشی از هفت شهرستان استان خوزستان به همت حوزه هنری شهرستان آبادان برگزار شد که شهرستان امیدیه با نمایش «مَن» به نویسندگی پیمان خوش سخن و بازی و کارگردانی عدی مولیات کاری از گروه تئاتر دیگران در اولین روز جشنواره به روی صحنه رفت و در آیین اختتامیه توانست با کسب 5 عنوان برتر جشنواره شامل: برگزیده طراحی لباس (پیمان خوش سخن)، برگزیده طراحی صحنه (پیمان خوش سخن)، رتبه اول بازیگری مرد (عدی مولیات)، رتبه دوم نویسندگی (پیمان خوش سخن) و رتبه اول کارگردانی (عدی مولیات) به عنوان نمایش برگزیده به جشنواره استانی نمایش های کوتاه حوزه هنری خوزستان که خردادماه سال آینده در اهواز برگزار می گردد راه یافت.

در ادامه این حضور موفق، نمایش دیگری را به دومین جشنواره استانی تئاتر برنا در شهرستان اندیمشک اعزام کردید. لطفاً اطلاعات کامل این نمایش و عناوین کسب شده را بفرمایید؟

دومین جشنواره استانی تئاتر برنا از 11 الی 14 بهمن ماه 1398 با حضور 20 گروه نمایشی در سه بخش به همت اداره فرهنگ  وارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اندیمشک برگزار شد که شهرستان امیدیه با نمایش «روایت مردی که از پیله رها شد» به نویسندگی و کارگردانی حمزه حمید و بازی عماد حمیداوی و امین چراغی کاری از گروه تئاتر نیکان در آخرین روز جشنواره به روی صحنه رفت و در مراسم اختتامیه این جشنواره توانست با کسب 3 جایزه شامل: رتبه دوم طراحی صحنه (حمزه حمید)، رتبه سوم بازیگری مرد (عماد حمیداوی) و تقدیر نمایشنامه نویسی (حمزه حمید) به کار خود در این جشنواره پایان دهد.

سومین جشنواره ای که تئاتر امیدیه در بهمن ماه امسال در آن حضور داشت، جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول بود. از حضور در این جشنواره برای خوانندگان تئاتر خوزستان بفرمایید؟

دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از 14 الی 17 مهرماه 1398 با حضور 9 گروه نمایشی از چهار استان خوزستان، اصفهان، همدان و چهارمحال بختیاری برگزار شد که تئاتر امیدیه با نمایش «پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی مهدی درویش کاری از گروه تئاتر بداهه در آخرین روز جشنواره در تالار ارشاد شهرستان دزفول به روی صحنه رفت و با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه شد و در مراسم اختتامیه جشنواره موفق به کسب چهار جایزه شامل: نمایش برگزیده هیئت داوران کودک جشنواره، رتبه دوم طراحی صحنه (مهدی درویش)، رتبه سوم بازیگری مرد (کامران جعفری) و رتبه دوم بازیگری مرد (رامین قادری) شد.

در پایان بهمن ماه امسال با یک نمایش خیابانی در دومین جشنواره استانی تئاتر شهر آبادان حضور یافتید. از حضور گروه تئاتر امیدیه در آبادان بفرمایید؟

دومین جشنواره تئاتر شهر آبادان از 23 الی 28 بهمن ماه 1398 با حضور 24 گروه نمایشی در سه بخش تئاتر مینی مال، تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه ای در مجموعه تئاتر شهر آبادان برگزار شد که شهرستان امیدیه با نمایش خیابانی «ماهک» به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا در دومین جشنواره تئاتر شهر آبادان شرکت کرد و این نمایش در اولین روز جشنواره اجرا شد و مورد استقبال بسیار خوب مخاطبان و مردم قرار گرفت در آئین اختتامیه جشنواره که در سینما مهر آبادان برگزار شد موفق به کسب سه جایزه برتر جشنواره شامل: برگزیده طراحی لباس (شکیبا بویری)، تقدیر بازیگر پیشکسوت تئاتر (بهروز صانعی) و رتبه دوم کارگردانی (غزل بویری) و جزو نمایش های برگزیده بخش تئاتر خیابانی گردید.

جناب همتیان در حال حاضر چه نمایش هایی را در بر روی صحنه دارید؟

از ابتدای اسفندماه نمایش کودکانه «جادوی بی جنبل» به نویسندگی هادی حق نویس و کارگردانی امین شهریاری به روی صحنه بود که با توجه به شرایط بیماری کرونا و تعطیلی تئاترهای سراسر کشور، اجرای این نمایش نیز تعطیل شد و همچنین نمایش «خواب زمستانی» به کارگردانی فرحناز قجابگلی مراحل پایانی تمرینات خود را طی می کند که به عادی شدن شرایط کشور و استان در پلاتو ارغوان اجراهای خود را آغاز خواهد کرد و چندین گروه نمایشی نیز در حال تمرین هستند که در سال جدید طبق برنامه زمانبندی انجمن به روی صحنه خواهند رفت.

سخن پایانی را بفرمایید؟

این حجم از تولیدات و اجراهای عمومی و حضور در جشنواره های مختلف تئاتر توسط هنرمندان تئاتر امیدیه شایسته تقدیر و تشکر است و امیدوارم با حمایت مسئولین شهرستان و حمایت و همکاری جناب آقای غبیشاوی ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه و سایر همکاران ایشان، تئاتر شهرستان امیدیه همچنان پویا و با قدرت به کار خود ادامه دهد.




مطالب مرتبط

طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان
طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان

9 اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در روز سوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اهواز برای هیئت داوران و مخاطبان اجرا خواهند شد.

|

طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند
طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند

مهدی درویش، سیدعزیز آرین و سعید گل گل به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول معرفی شدند.

|

نظرات کاربران