در حال بارگذاری ...
با اعلام آراء هیئت داوران؛

«در ایستگاه راه آهن» برگزیده بخش مینی مال دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان

دومین جشنواره استانی تئاتر شهر آبادان با حضور جمعی از اهالی هنر تئاتر، مسئولین فرهنگی منطقه آزاد اروند و گروه های نمایشی با اعلام برگزیدگان در سینما مهر آبادان به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان روز دوشنبه 28 بهمن ماه 1398 در حالی در سینما مهر آبادان به پایان رسید که طی این مدت علاوه بر اجرای 24 گروه نمایشی در سه بخش، 4 کارگاه آموزشی، 3 جلسه نقد و بررسی و مراسم تقدیر از اکبر سلمانی زمانی پیشکسوت فرهنگ و هنر آبادان نیز برگزار شد.

این جشنواره که در سه بخش تئاتر مینی مال، تئاتر صحنه ای و تئاتر خیابانی به یاد زنده نام استاد علی غلامی برگزار گردید، با قرائت بیانیه ی هیأت داوران بخش های مختلف و اعلام نتایج برگزیدگان به کار خود پایان داد.

مهدی پرویش دبیر دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان در آئین اختتامیه و در جمع هنرمندان ضمن خرسندی از برگزاری دومین دوره از این جشنوراه در بخشی از سخنانش گفت: من یک بازیگرم؛ من یک تئاتری ام و افتخار می کنم به این. شما هنرمندان آبرو و عزت تئاتر هستید. هرکجا بگویم یک تئاتری هستم ابتدا اسم بزرگان من می آید؛ استاد علی غلامی، یوسف جوکار، بهمن عیوق، محسن حاتمی نژاد عزیزان جان مرادقربانی، اکبر سلمانی زمانی و دیگر عزیزان عبدالرضا سواعدی، بهزاد وزیری، عبدالرضا ثامری و... همه شما عزت و آبروی هنرمندانی هستید که در این شهر  با دل و جان کار می کنند.

پرویش برگزاری این جشنواره با دست خالی را کاری بزرگ دانست و افزود: با قدرت خودمان و با هیچ، کاری کردیم که این جشنواره توانست خودش را پابرجا نگه دارد. تنها عاملی که توانست این جشنواره را برپا کند؛ همدلی و قدرت شما بود.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران بخش تئاتر مینی مال دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان توسط ساسان شکوریان نماینده هیئت داوران قرائت شد و در ادامه آراء برگزیدگان این بخش توسط کامران مالکیان دیگر نماینده هیئت داوران اعلام گردید.

بیانیه هیأت داوران بخش تئاتر مینی مال دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان

هیأت داوران بخش تئاتر مینی مال دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان توجه شرکت کنندگان، متولیان و مدیران محترم را به این نکات جلب می نماید:

1- نمایش کوتاه حاصل دغدغه های انسان معاصر است و در عصر سرعت، ارتباطات و دنیای مجازی، موفق ترین هنرمندان کسانی هستند که بتوانند در کم ترین زمان و با بهترین شیوه منظور خود را از رهگذر کلام و تصویر به بیننده منتقل کنند و در این نقطه است که شکل دیگری از تولید و اجرای تئاتر موسوم به تئاتر مینی مال آغاز و با قدرت به حیات خود ادامه می دهد.

2- تئاتر همچون سایر هنرها، در هر اجتماعی یک ضرورت است و شأن هنرمندان تئاتر همواره و در تمام رخدادهای مربوط به آن، الزاما باید حفظ شود.

هیأت داوران بخش مینی مال دومین جشنواره نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی و ارزشمند دبیر محترم و ستاد برگزاری جشنواره در این وضعیت نامطلوب اقتصادی، اظهار امیدواری می کند همه ی ما خواهان عبور از وضعیت موجود و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب و در شأن تئاتر خوزستان و هنرمندان تئاتر آبادان باشیم.

3- در این جشنواره رده های سنی و تجربی متنوعی وجود دارد. هیأت داوران تمام گروه های شرکت کننده را دعوت می کند به تعامل، دیالوگ و گفت و گو با هم صنفان خود و استفاده حداکثری از اساتید و پیشکسوتان حاضر در جشنواره.

4- تلاش گروه های جوان نمایشی در بخش مینی مال جشنواره بسیار ستودنی و شایسته است و این گروه ها توانستند با ایجاز در طراحی، خلاقیت در بازیگری و نوآوری در کارگردانی لحظات نابی را در کم ترین زمان ممکن بر روی صحنه خلق نمایند و این آغاز راهی بزرگ برای پرورش هنرمندان خلاق و متفکر بر صحنه تئاتر خوزستان خواهد بود.

5- در پایان هیئت داوران برای امروز و همیشه توجه به تمرین های سخت و طولانی، توجه به مطالعه روشمند و مستمر، توجه جدی به مقوله مهم آموزش و کسب مهارت های لازم و تکنیک به روز و توجه ویژه به اندیشه و خلاقیت را به همه شرکت کنندگان سفارش می کند.

هیئت داوران بخش تئاتر مینی مال: کامران مالکیان، قاسم علی صیادی و ساسان شکوریان

آرای هیئت داوران بخش تئاتر مینی مال دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان

بازیگری زن:

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به نازنین طاهری برای بازی در نمایش «مغازه شایا» از شهرستان خرمشهر و زهرا بوشهری برای بازی در نمایش «مغازه شایا» از شهرستان آبادان اهداء شد.

رتبه دوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهاره جلیلیان برای بازی در نمایش «در داروخانه» از شهرستان خرمشهر تعلق گرفت.

رتبه اول:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حدیث سعدی برای بازی در نمایش «آگهی ازدواج» از شهرستان آبادان اهداء شد.

 

بازیگری مرد:

تقدیر:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر از محمد عریان پور بازیگر نمایش «آگهی ازدواج» از شهرستان آبادان تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به محسن کنهی برای بازی در نمایش «در داروخانه» از شهرستان خرمشهر اهداء شد.

رتبه دوم:

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به سهراب نباتی برای بازی در نمایش «در ایستگاه راه آهن» از شهرستان آبادان و سینا دریا برای بازی در نمایش «نامه عاشقانه» از شهرستان آبادان اهداء شد.

رتبه اول:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجید وفایی بازیگر نمایش «در ایستگاه راه آهن» از شهرستان آبادان اهداء شد.

 

کارگردانی:

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به شیرین سرلک کارگردان نمایش «در داروخانه» از شهرستان خرمشهر اهداء شد.

رتبه دوم:

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به حدیث سعدی کارگردان نمایش «آگهی ازدواج» از شهرستان آبادان تعلق گرفت.

رتبه اول:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجید وفایی کارگردان نمایش «در ایستگاه راه آهن» از شهرستان آبادان اهداء شد.

 

نمایشنامه نویسی:

هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر از امین خالدی نویسنده طرح نمایشی «نامه عاشقانه» از شهرستان آبادان تقدیر به عمل آورد.

نمایش برگزیده:

نمایش «در ایستگاه راه آهن» از شهرستان آبادان به عنوان اثر برگزیده بخش مینی مال دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان معرفی گردید.

دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان به دبیری مهدی پرویش از 23 الی 28 بهمن ماه 1398 در مجموعه تئاتر شهر آبادان برگزار شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران