در حال بارگذاری ...
با اعلام آراء هیئت داوران؛

«ممد گمنام» و «ماهک» برگزیدگان بخش خیابانی دومین جشنواره نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان

دومین جشنواره استانی تئاتر شهر آبادان با حضور جمعی از اهالی هنر تئاتر، مسئولین فرهنگی منطقه آزاد اروند و گروه های نمایشی با اعلام برگزیدگان در سینما مهر آبادان به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان روز دوشنبه 28 بهمن ماه 1398 در حالی در سینما مهر آبادان به پایان رسید که طی این مدت علاوه بر اجرای 24 گروه نمایشی در سه بخش، 4 کارگاه آموزشی، 3 جلسه نقد و بررسی و مراسم تقدیر از اکبر سلمانی زمانی پیشکسوت فرهنگ و هنر آبادان نیز برگزار شد.

این جشنواره که در سه بخش تئاتر مینی مال، تئاتر صحنه ای و تئاتر خیابانی به یاد زنده نام استاد «علی غلامی» برگزار گردید، با قرائت بیانیه ی هیأت داوران بخش های مختلف و اعلام نتایج برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران بخش تئاتر خیابانی دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان توسط طیبه نیک آزاد نماینده هیئت داوران قرائت شد و در ادامه آراء برگزیدگان این بخش توسط مسعود زبیدی دیگر نماینده هیئت داوران اعلام گردید.

 بیانیه هیئت داوران متشکل از حمیدرضاقطبی، مسعود زبیدی و طیبه نیک آزاد بخش تئاتر خیابانی دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان

با احترام به برگزار کنندگان و با تشکر از حضور پرشور شرکت کنندگان در این جشنواره، هیئت داوران بخش تئاتر خیابانی بیانیه خود را به شرح ذیل اعلام می دارد:

به نام آفریدگار هنر

نمایش خیابانی از قدیمی ترین گونه های هنرهای نمایشی است اما هنوز آن گونه که باید برای گروه های اجرایی شناخته شده نیست. آنچه که از اجراها تصور می شود این است که بعضی هنرمندان تئاتر خیابانی را کاری ساده و بی زحمت می پندارند که هر علاقه مندی از عهده انجامش برمی آید؛ در حالی که کاری است دشوار و که نیاز به شناخت کامل عناصر ارتباطی، قدرت در بداهه گویی خلق لحظات ناب نمایشی، آشنایی با فرهنگ مردم کوچه و بازار و تحقیق در این زمینه را دارد.

آنچه که بر دوش هنرمند تئاتر خیابانی است کوله ای پر از ابزار و آلات بازیگری نیست؛ تعهدی است که با خود در خیابان ها به دوش می کشد. وظیفه او بیان دردها و مشکلات روز مردم و جامعه است. او می تواند صدای یک ملت باشد. تئاتر خیابانی خود به سوی مردم می رود. رهگذران و عابران کلافه ای که خسته از روزمرگی به خانه برمی گردند را دقایقی سرگرم می کند، می خنداند، گفت و گو می کند، آنها را به تفکر و تعمق وا می دارد و با حالتی بهتر به خانه می فرستد.

خیابان سقف ندارد پس بازیگر می تواند هر چقدر می خواهد صدایش را بالا ببرد و فریاد بزند آنقدر که حرفش به گوش تمام جهان برسد. هنرمند تئاتر خیابانی باید بداند در کدام دوران و میان کدام آدم ها قرار است کلام خود و هنرش را پیاده کند. او با پای پیاده می تواند راه بلندی را طی کند. بایدها و نبایدهای زندگی بشر را بداند و برای اصلاح رفتارهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه اش بکوشد. حق و معنویت از دست رفته بشر را فریاد بزند و باطل را محکوم کند. کار او فقط طرح سوال نیست بلکه در بعضی موارد خود پاسخگو و پیشنهاد دهنده است و همه اینها مستلزم این است که هنرمند در وهله اول بداند تئاتر خیابانی چیست و چگونه باید باشد و برای ارتقاء هنرش به میان مردم برود، مطالعه کند، مطالبه کند و دل بسوزاند.

هیئت داوران بخش تئاتر خیابانی: حمیدرضا قطبی، مسعود زبیدی و طیبه نیک آزاد

 

آرای هیئت داوران بخش تئاتر خیابانی دومین جشنواره استانی تئاتر شهر آبادان

طراحی بروشور:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسام میاحی طراح بروشور نمایش خیابانی «در ازدهام ذهن هایمان گم اش کردیم» از شهرستان آبادان اهداء شد.

 

طراحی لباس:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به شکیبا بویری طراح لباس نمایش خیابانی «ماهک» از شهرستان امیدیه اهداء شد.

 

موسیقی:

هیأت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی از گروه موسیقی شکنا در نمایش خیابانی «موج دریا» از شهرستان بندرماهشهر تقدیر به عمل آورد.

 

بازیگری مرد:

تقدیر:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهروز صانعی بازیگر پیشکسوت نمایش خیابانی «ماهک» به دلیل قرار گرفتن در کنار جوانان از شهرستان امیدیه اهداء شد.

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مصطفی تمیمی پور بازیگر نمایش «فرزند جنایت» از شهرستان آغاجاری تعلق گرفت.

رتبه دوم:

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به سجاد طرفی نژاد بازیگر نمایش «ممد گمنام» از شهرستان آبادان اهدا گردید.

رتبه اول:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فرخ روز فرهنگیان، جاوید یزدان دوست، مهدی خضیرچی و میلاد فرج مند گروه بازیگران نمایش «درگوشی» از شهرستان آبادان اهدا گردید.

 

بازیگری خردسال:

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به یگانه کشاورزی بازیگر خردسال نمایش «فرزند جنایت» از شهرستان آغاجاری اهدا نمود.

 

کارگردانی:

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهاره پورافشار کارگردان نمایش خیابانی «فرزند جنایت» از شهرستان آغاجاری تعلق گرفت.

رتبه دوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به غزل بویری کارگردان نمایش خیابانی «ماهک» از شهرستان امیدیه اهداء شد.

رتبه اول:

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به سجاد طرفی نژاد کارگردان نمایش خیابانی «ممد گمنام» از شهرستان آبادان اهداء شد.

 

طرح و ایده:

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد جوهری نویسنده طرح نمایش خیابانی «موج دریا» از شهرستان بندرماهشهر تعلق گرفت.

رتبه دوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهنام کاوه گویی نویسنده طرح نمایش خیابانی «ممد گمنام» از شهرستان آبادان اهداء شد.

رتبه اول:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نویسنده احسان نیکبخت نویسنده طرح نمایش خیابانی «آن ها» از شهرستان باغملک اهداء شد.

دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان به دبیری مهدی پرویش از 23 الی 28 بهمن ماه 1398 در مجموعه تئاتر شهر آبادان برگزار شد.




نظرات کاربران