در حال بارگذاری ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نمایندگان روسای انجمن هنرهای نمایشی‌کشور گفت:

مطالبات تئاتر شهرستان‌ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنیم

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نمایندگان روسای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور که صبح روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه برگزار شد گفت: به قدرت و قوام تئاتر استان‌ها واقفیم و می‌دانیم که تئاتر استان‌ها پیکره قدرتمندی است که باید حمایتش کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نمایندگان روسای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور که صبح روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه برگزار شد با تاکید بر اینکه مطالبات تئاتر شهرستان‌ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنیم، گفت: به قدرت و قوام تئاتر استان‌ها واقفیم و می‌دانیم که تئاتر استان‌ها پیکره قدرتمندی است که باید حمایتش کرد.

در این دیدار جهانشیر یاراحمدی (رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر)، محمدرضا درند (رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه)، فاتح بادپروا (رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان)، محمد یاقوت پور (رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان) و حمیدرضا صفار (رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران) حضور داشتند، محمد یاقوت پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان بر حمایت بیشتر وزارتخانه به فعالیت‌های تئاتر استان‌ها تأکید کرد و گفت: انجمن هنرهای نمایشی به عنوان مهد و خانه و مامن تئاتری ها ی کل کشور در استان هاست و بایستی در اولویت واگذاری امور نمایشی از سوی وزارتخانه مطبوع باشد.

یاقوت پور افزود:  به طور مثال در استان خوزستان با دارا بودن بیست و هفت دفتر شهرستانی و با حمایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و برگزاری حدود بیست رویداد و جشنواره تئاتری در شهرهای مختلف استان بسیار مثمر ثمر در بهره گیری امکانات و منابع مالی سایر ادارت و ارگان هاست که تقویت انجمن ها در مقابل خانه تئاتری های پایتخت نشین باعث پویایی تئاتر در کل کشور می شود که برگزیده شدن نمایشی از خوزستان در جشنواره فجر امسال نشان این امر است که درخواست  تسهیل در اجرای عموم نمایش «همه فرزندان مکبث» در تهران را داریم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در ادامه گفت: نکته مهم دیگر گستره فعالیت تئاتر استان‌هاست که مثل هم نیستند ولی در حوزه توزیع اعتبارات همه به یک‌چشم دیده می‌شوند که عادلانه نیست و امیدواریم با دستور حضرت‌عالی این توزیع فعالیت محور شود و استان های فعال تر ویژه تر حمایت شوند.

یاقوت پور در پایان خواستار احیای مجدد تفاهم نامه های مالی با انجمن ها که دو سال است کنسل شده و هیچ حمایتی طی دو سال اخیر از انجمن ها نگردیده شد.

در ادامه این نشست، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به روسای انجمن‌ها گفت: به قدرت و قوام تئاتر استان‌ها واقفیم و می‌دانیم که تئاتر استان‌ها پیکره‌ی قدرتمندی است که باید حمایتش کرد و من قطعاً در این مورد به همکارانم در حوزه معاونت هنری خواهم گفت که این مطالبات را پیگیری کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

صالحی همچنین به نمایندگان معاونت هنری تاکید کرد در همه موارد مطرح‌شده، با حضور  روسای انجمن‌ها، گفتگو و مشورت شود تا راه‌حل مناسب را پیدا کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران