در حال بارگذاری ...
در نشست مطبوعاتی جشنواره مطرح شد؛

دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان با نام «علی غلامی» مزین شد

دبیر دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر در نشست مطبوعاتی این جشنواره از مزین شدن نام جشنواره به یاد استاد «علی غلامی» و نکوداشت این هنرمند فقید و تجلیل از پیشکسوت هنر آبادان اکبر سلمانی زمانی خبر داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، نشست مطبوعاتی دومین جشنواره استانی تئاتر شهر آبادان با حضور دبیر جشنواره، اعضای ستاد برگزاری و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر آبادن روز 22 بهمن ماه 1398 در مجموعه تئاتر شهر آبادان برگزار گردید.

دبیر جشنواره در این نشست اظهار کرد: دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان از 23 بهمن ماه 1398 با حضور هنرمندان تئاتر آبادان و بوشهر بر مزار استاد علی غلامی طی آئینی آغاز و 28 همین ماه در تئاتر شهر آبادان پایان خواهد یافت.

مهدی پرویش با بیان این گفتار نقش و جایگاه استاد «علی غلامی» در تئاتر آبادان و زنده نگاه داشتن نام این هنرمند فقید را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره مطرح کرد و ادامه داد: گروه های زیادی از سرتاسر استان خوزستان در این جشنواره شرکت و از آن استقبال نمودند که در 3 بخش صحنه ای، خیابانی و مینیمال به رقابت می پردازند.

 پرویش افزود: شهرهای آبادان، خرمشهر، دزفول، شوشتر، ماهشهر، باغ ملک، رامهرمز، امیدیه و آغاجاری شهرهایی هستند که آثارشان در این جشنواره حضور دارد.

دبیر دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر، همدلی، صمیمیت و قدردانی از پیشکسوتان را اساس کار این جشنواره عنوان کرد و توضیح داد: در این جشنواره تلاش کردیم عزیزان و بزرگان تئاتر آبادان، مرحوم علی غلامی و چهره همیشه ماندگار هنر این شهرستان اکبر سلمانی را بعنوان محور کار قرار داده و پرده ارزشمندی برای برای نسل جدید به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه گفت: کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره است که هر روز از ساعت 14 تا 16 در محل تئاتر شهر آبادان برای علاقه مندان، برگزار خواهد شد.

پرویش اظهار داشت: هر شب پس از اجرای نمایش ها، نقد و بررسی توسط ایمان مصطفایی از بازیگران پیشکسوت تئاتر آبادان با حضور عوامل نمایش انجام می‌شود و همچنین نمایشگاه «استاد علی غلامی» در گالری کمال‌الملک برای علاقه‌مندان از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برقرار است.

دبیر دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان در پایان گفت: جشنواره نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان فرصتی برای درخشش نسل جدید و بازگشت به دوران شکوفایی این هنر مردمی با تکیه بر نام بزرگان این عرصه است.

 

دومین جشنواره نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان به دبیری مهدی پرویش از 23 الی 28 بهمن ماه 1398 در تئاتر شهر آبادان برگزار می گردد.




نظرات کاربران